روسیه

وزیر دفاع روسیه نسبت به افزایش تقویت مواضع نطامی ناتو نزدیک مرزهای این کشور و بلاروس هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت، افزایش بالقوه حضور نظامی  ناتو نزدیک مرزهای روسیه و بلاروس باعث نگرانی جدی شده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این باره گفت: «روند حضور قدرتمندتر نظامی ناتو در منطقه اروپا باعث نگرانی جدی می‌شود. ناتو در حال افزایش حضور خود نزدیک مرزهای روسیه و بلاروس است. این ائتلاف در حال بهبود زیرساختهای نظامی خود، ایجاد تجهیزات تدارکاتی و ذخایر تسلیحات و تجهیزات سخت افزاری نظامی و اعزام مجدد نیروهاست.»

وزیر دفاع روسیه در این زمینه به برگزاری رزمایش عظیم ناتو در اوکراین و دریای سیاه  اشاره کرد. رزمایش موسوم به «نسیم دریا» که توسط اوکراین و ایالات متحده برنامه‌ریزی شده بود، بعد از افزایش تنش‌ها بین ناتو و مسکو بعد از شلیک اخطار نظامیان روس به سمت کشتی انگلیسی متجاوز، به مدت ۲ هفته از تاریخ ۲۸ جولای تا ۱۰ ژوئن انجام گرفت.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند. پیش از این نیز سفارت روسیه در در واشنگتن با تاکید برحمایت مسکو از تمامیت ارضی خود تاکید کرد که رزمایش ناتو در دریای سیاه تحریک‌آمیز است.

شویگو خاطر نشان کرد: «غرب از بررسی پیشنهادی ما در مورد تنش زدایی، از جمله منطقه برگزاری رزمایش‌ها، ابتکارات مربوط ایجاد مهلت قانونی برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا، امتناع می‌ورزد.»

یک مقام ارشد دولت روسیه نیز  تحرکات نظامی ناتو و آمریکا در منطقه را تهدید فزاینده علیه روسیه برشمرد.   «میخائیل پوپوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت، افزایش فعالیت‌های نظامی ناتو و تحرکات سامانه دفاع موشکی آمریکا منجر به تهدیدهای فزاینده و چالش علیه روسیه شده است.

 این مقام ارشد دولت روسیه گفت: «افزایش خطرات و تهدیدات نظامی علیه روسیه روسیه همچنین با فعالیت‌های نظامی فعال ناتو، توسعه توانایی‌های دفاع موشکی ایالات متحده همراه با استفاده از یگان‌های عظیم نظامی و سلاح‌های اتمی تسهیل می‌شود.»

وی افزود، نقش سلاح‌های غیر اتمی که دارای برد طولانی‌تر و تجهیزات جنگی قدرتمندتری هستند  در حال افزایش است. معاون شورای امنیت روسیه گفت: «همه این موارد درست در مقابل چشمان ما اتفاق می ‌افتد.»

پوپوف یادآوری کرد که رزمایش اخیر ناتو که اخیراً نزدیک مرزهای روسیه انجام شد، بزرگترین رزمایش چند ملیتی از زمان جنگ سرد بود. پوپوف به تمرین‌ها، اعزام گسترده نیروهای آمریکایی به اروپا، استقرار واستفاده از یگان‌های نظامی بزرگ در دریای سیاه و بالتیک به منظور تهدید روسیه اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس