نیروهای یمنی 1.jpg

رزمندگان پس از پیشروی در شمال استان البیضاء و باز کردن راه برای ورود به استان « شبوه» حالا عملیات دیگری را در جنوب این استان آغاز کرده‌اند که می‌تواند خطوط دفاعی ائتلاف را در « لحج و ابین» درهم بشکند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان یمنی در محور شمالی استان البیضاء (مرزهای مشترک بخش های ناطع و نعمان با استان شبوه) و محور جنوبی (بخش الزاهر) علیه مواضع عناصر ائتلاف سعودی ( منصور هادی و تروریست های القاعده) ادامه دارد.

در محور جنوب غرب بخش «الزاهر»، رزمندگان حملات را از سمت منطقه «السلمان» علیه مزدوران سعودی ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند مناطق «ال برمان و المضبی» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاوردند.

عملیات نیروهای یمنی برای تامین امنیت و تثبیت مواضع در این مناطق تازه آزاد شده ادامه دارد؛ مقصد بعدی رزمندگان در محور غربی و جنوب غربی بخش مهم « الزاهر»، پاکسازی مناطق «الهضبه و الهضبه یافع» خواهد بود.

پیشروی در این محور همچنین به معنای امن تر شدن بخش های دیگری از جاده «الزاهر - المحاجی» است؛ با پاکسازی این مناطق رزمندگان به مرزهای استان لحج خواهند رسید و معادلات میدانی را وارد مرحله جدیدی می کنند.

خوف سعودی ها از قیچی شدن در شمال و جنوب یمن/ عملیات جدیدی که ریاض را به کُما خواهد برد + نقشه میدانی و عکس

در مجموع با پاکسازی کامل بخش « الزاهر» از یک سو امنیت جنوب استان البیضاء، تامین می شود و از سویی دیگر محور جدیدی برای پیشروی رزمندگان به سمت شمال شرق استان لحج و شمال غرب استان ابین باز می شود.

از بخش های « ناطع و نعمان» در شمال استان البیضاء خبر می رسد مواضع در بیشتر مناطقی که تازه به کنترل درآمده اند تثبیت شده و رزمندگان در حال پاکسازی معدود نقاط آلوده در این محورها هستند تا مقدمات مرحله جدید عملیات فراهم شود.

ائتلاف سعودی که شکست سنگینی را در روزهای گذشته در شمال استان البیضاء متحمل شده از مفقود شدن دهها تن از نیروهای خود در جریان درگیری ها خبر داده و اعلام کرده این عناصر کشته یا اسیر شده اند.

خوف سعودی ها از قیچی شدن در شمال و جنوب یمن/ عملیات جدیدی که ریاض را به کُما خواهد برد + نقشه میدانی و عکس
آرشیو

در لیست کشته شدگان ائتلاف که تعداد آنان به دهها تن می رسد نام چندین سرکرده سرشناس از جمله « علی محمد باعوضه، انور احمد جوهر، احمد سالم الرقابی، احمد عبدربه العواضی، علی محمد مقری، حکیم لهیم الیوسفی و ...» دیده می شود.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی همزمان با فعال کردن جبهه های نبرد در محور شمالی و جنوب استان البیضاء، محور جدیدی را در استان مارب باز کردند تا عناصر ائتلاف سعودی را سردرگم کنند و تمرکز آنان را بر هم بزنند.

در همین ارتباط، نیروهای یمنی حملاتی را در جنوب شرق بخش مدغل و شرق بخش صرواح (حومه غربی شهر مارب) علیه ائتلاف سعودی ترتیب دادند که مناطقی از جمله « دش الحقن، العطیف،وادی نخلا، طلعه الحمراء و بلق» را شامل می شود.

براساس آخرین گزارش های دریافتی، رزمندگان یمنی در جریان درگیری ها موفق شدند کوه «دش الحقن» در جنوب شرق بخش «مدغل» را از اشغال خارج و پاکسازی کنند و در تلاش هستند مواضع را در این منطقه تثبیت کنند.

خوف سعودی ها از قیچی شدن در شمال و جنوب یمن/ عملیات جدیدی که ریاض را به کُما خواهد برد + نقشه میدانی و عکس

این کوه راهبردی در بخش « مدغل» بر مناطق شمالی و شرقی از جمله «نخلا، وادی نخلا، کمپ آوارگان ذنه، کمپ آوارگان السویدا و کوه حمه الحمرا» و همچنین بر بخشی از جاده « مارب - نخلا» اشراف کامل دارد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، فاصله نیروهای یمنی از کوه « دش الحقن» با شهر مارب حدود ۱۲ کیلومتر است و مجموع مساحت پاکسازی شده بخش « مدغل» در استان مارب به حدود ۹۸ درصد رسیده و عناصر ائتلاف سعودی در این محور شکست خورده محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • حسام IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    12 8
    بعد از استراتژی خوب عربستان که با لبخند مذاکرات وقت خرید تا مارب را به دژ نفوذ ناپذیر بسازد ومانند شرق بصره در دوران جنگ تحمیلی راه نفوذ را بر مقاومت سد کرد چاره ای بر مقاومت باقی نمانده که باید با تحمل تلفات راهی را درپیش بگیرد که عاقبتش نامشخص است اگر در مذاکرات برجام ازاربابان آل سعود سودی نصیبتان شد اینجا هم نصیبتان می شود تعجبمان از ساده لوحی هاست که هزینه های سنگین دارد.تجربه بصره درمارب تکرارشد هیچ درس عبرتی نشد.جنگ نادر درهند با نیروی کمتر از هشتاد هزار بر نیروی کاملا مسلح محمد شاه با بیش از سیصد هزار نیروی تا دندان مسلح هند غلبه کرد. واین بعلت تاکتیک برتر نظامی بود جنگ در قفقاز وموصل هم با نیروی کمتر وسلاح کمتر بر سپاه ینی چری عثمانیان بارها غلبه کرد.ولی مقاومت امروز از تاکتیک های نظامی جا مانده وجنگ به درازا کشیده شده.چرا؟
    • یمانی پیروز هست IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      20 3
      معلوه در عهد بوق سیر میکنی هااا. جنگ با نیروهای تا دندان مسلح ایتلاف عربستان که با هواپیماهای پیشرفته پشتیبانی میشن رو به اینجا کشوندن که رفتن تو فاز دفاع و التماس مذاکره میکنن یعنی خودش معجزه هست که شیر بچه های حیدر کرار دارن تو یمن انجام میدن . شما مراقب انگشتانت باش هنگام تایپ استراتژی های عهد بوق درد نگیره خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 0
      سعودی و اربابش میخواستن دو هفته ای کار رو تموم کنن، الان 6 ساله تو باتلاق گیر افتادن. این یعنی پیروزی. مارب هم ازاد میشه.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    25 0
    شهر استراتژیک مارب اگر آزادی بشود آل‌سعود واربابشان به کما خواهد برد درود بر رزمندگان انصار الله
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    11 0
    واقعا چرا باید ازعربستان بترسیم!یعنی از صدام که تمام دنیا کمکش میکرد قویتر هست یا شما دیگه اینقدر مفتخور وعیاش شده اید که حاصر نیستید دست ازانباشت اموالتان بگذارید-قطعا اگر اوایل انقلاب بود حالا عربستان هم مثل صدام نابود شده بود
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    25 1
    درود بر رزمندگان اسلام
  • ابوالفضل IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 9
    الان پنج سال قرار قیچی بشن
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      12 2
      اشتباه نکن ساده لوح. الان 6 ساله قراره کار حوثی های پا برهنه رو تموم کنن!
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      5 1
      به طور کلی در محاصره هستند و دست شان خالیست و گرنه تا ریاض پیش می رفتند
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      9 1
      الان هفت سال عربستان و امارات با کمک لجستیکی و اطلاعاتی و امنیتی اروپا و آمریکا وخرید مزدور از تمام نقاط دنیا از آفریقا تا آسیاو محاصره کامل ، قراره یه هفته ای یمن رو فتح کنند خخخخخ، کم خضعبلات برای خودت بباف
    • رحیم اب منگل IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      7 1
      البته اربابان سعودی شما قرار بود پنج روه پیروز بشن
    • ابوالفضل IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      6 0
      هیچ پولی کثیف تر از این پولی نیست که شماها میگیرید اخه شماها اصلا میدونید یمن کجا هست
  • مهدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    12 1
    خداوند به حق همین روز عزیز و به حق این عید غدیر انصارالله را نصرت و پیروزی عطا فرماید و سعودی ها و وهابی ها را به درک واصل کند و روزگار عزت برای یمن و روزگار خفت برای سعودی های وهابی رغم بزند ان شاء الله
  • مصطفی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    اومدن دولت جدید در ایران تأثیری در حمایت داره؟ چرا موشک و پهباد به اندازه ای ندارند که کار عربستان تموم کنند؟ تا نوروز داشت کار عربستان در‌ مارب یکسره میشد پس چرا اینقدر طول کشید؟
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 15
    الان چند ساله قراره مارب رو بگیرید؟؟؟؟!!!!
    • امیر IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      7 1
      تا کور شود هر آنکه نتواند دید.بنده خد اگه میتونی یه ذره فکر کن. شیوه رزم فقط تاختن نیست.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      9 1
      همان چند سالیکه اربابات میخاستند حزب الله وانصار الله ازبین ببرند والان چهل ساله که میگن عید درمیدان ازادی جشن میگیریم.خیلیاشون این ارزورو باخودشون بجهنم بردند وتوهم بزودی خاهی رفت.عجله نکن
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      1 1
      مثل اینکه حالت خوب نیست چند ساله قراره آزاد بشه؟؟؟ الآن درگیری چند ماهه در مارب در جریانه نه چند سال!!!!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 0
    سعودی ها با تمام امکانات شون چون دیدند در جنگ یمن به جایی نمی رسند سعودی نشنال رو در جزیره ی دزدان دریایی در ست کردند . درود بر مقاومت یمن . به امید موفقیت های بیشتر . خداوند با شماست
  • دلسوز IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 1
    جنگ یمن بزرگترین لکه ننگ برتارک غرب وامریکا وبطور کلی نظام سلطه‌ در اين قرنه.‌‌‌...ازطرفی هم نمایش اوج استقامت، شجاعت و پایداری یک ملت یا بخش عمده ای از یک ملته.‌‌‌..
  • حد اقل دعا IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    مرزداران دعایی بسیار کوبنده است مکرر بخوانیم . هدیه ای گران بها از راه دور .
  • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    عربستان باحمایت امریکاواروپا سازمان ملل وسلاحههای آنان وسربازان سودان واتی پی ومصر پول کل شیوه بدبخت عربی وتحریم یمن قراربودیک هفته یمن رابگیرن الان 7 سال مثل خرتوگل گیرکردن یک سوم یمن راهم ندارن!!! خدابا پابرهنه های مظلوم یمنی ست وآنان روزی پابه ریاض میگزارن بزودی٠
  • مهدی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    با سلام‌ بر ملت به پاخاسته یمن غیور رمز عملیات کوثر یک یا علی مدد
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      مشرکان هر جا که سخن از توحید و پرستش الله عزوجل شود دلهایشان مشمئز گردد اما سخن از غیر حق شود دلهایشان شاد گردد
  • ناشناس IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    کسی نیست به این احمق که از هیچ چیزی سر در نمیارد نظر ندهد رزمندگان انصارالله در برابر چندین کشور که به انواع سلاحهای پیشرفته مجهزند میجنگند وهرروز هم بکمک خدوند در تمام مناطق پیشروی دارند و آلسعود الان التماس میکند که ایران کاری بکند که از این باتلاق خارج شود بدون آبروریزی انشاالله تا پیروزی چیزی نمانده آلسعود در حال نابودیست
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    یکسری می گن چرا نبرد مارب طول کشیده چون از خاصیت جنگ های قبایلی خبر ندارن تمام تلاش انصارالله در این مناطق پرهیز از جنگ وجذب کردن قبایله چون بخوان بجنگن و 1 جوان از یک قبیله را بکشن کلا آن قبیله 2 هزار نفری و قبایل هم نسبت علیه انصارالله پا می شنو بالعکس اگر انصارالله صبوری کند تا آن قبیله با رایزنی ها یا وعده ها یا مدل دیگری جذب شود حالا 2 هزار نیرو به سپاهیان اسلام اضافه شدن گاهی این رایزنی ها ماه ها طول می کشه گاهی خود آن قبیله باید برود و خود بفهمد ذات سعودی چیه به سمت انصارالله بیاد و آنطرفی ها هم دایما در حال تطمیع برای وطن فروشی هستند یعنی انصارالله اصلا دنبال یک جنگ بزرگ با مرگ هزاران یمنی از دو طرف و نابودی شهر مارب و تاسیساتی مثل سد مارب نیست بهش می گن صبر استراتژیک تا با کمترین خسارت بیشترین بهره را ببری و این را هم ببینید که هوا و دریا کاملا تحت تسلط آن هاست و مقاومت آنجا در حصر 100 درصدیه مارب چیه ؟ همین که 6 سال مقاومت کردن خودش معجزه قرنه یکطرف مستضعفانی شجاع و دلیر که تو کلیپ ها می بینید حتی با کت و شلوار های بنفش و سبز و لباس های شهری و دمپایی به پا تو خط مقدمن اونطرف تا دندان مسلح و ترابری ترابریه که تو عربستان می شینه و مهمات و تدارکات و تروریست پیاده می کنه این جنگ تمام نامردیست و یمنی شجاعه که توانسته ایستادگی کنه اینا ملت مالک اشترن بی خود نیست بزرگترین قهرمانان تاریخ اسلام از این سرزمین آمدن .
  • کوروش IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    بزرگواران فتح مارب یعنی پایان جنگ که عربستان با خرید وقت راه و بست و تا دندان مسلح کرد چرا ساده لوحانه آتش بس و قبول کردند ولی این و خدا خودش قول داده جاء الحق و زهق الباطل
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    ترس وکمایی که به تصاحب و آزادسازی ریاض انجامد بدرد نمیخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس