والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ ایران صفر - ۲ کانادا

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم کانادا رفت و بازی را واگذار کرد.

به گزارش مشرق، از ساعت ۴:۳۰ امروز (چهارشنبه) ۶ مرداد ۱۴۰۰، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم ملی کانادا رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست خورد تا صعود قطعی شاگردان آلکنو به دور حذفی به تعویق بیفتد.

ترکیب ابتدایی ایران:
سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، امیر غفور، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و مهدی مرندی (لیبرو)

ترکیب ابتدایی کانادا:
تیلر ساندر، گوردون پرین، نیکولاس هوگ، لوکاس ون برکل، گراهام ویگراس، جزف اسکلاتر و کامرون بان (لیبرو)

* ست اول: ۲۵ - ۱۶ کانادا

در آغاز بازی کانادا با عملکرد خوب هوگ ۴ امتیاز متوالی کسب کرد و نهایتا نخستین امتیاز ایران را میثم صالحی به دست آورد. با امتیاز سرویس اسکلاتر کانادا اختلاف را به ۵ امتیاز رسانده و ۶ - ۱ پیشی گرفت. با درخشش موسوی و غفور در دفاع روی تور، ایران اختلاف را در حالی به سه امتیاز کاهش داد که کانادا همچنان ۱۰ - ۷ پیش بود. 

در ادامه سرویس‌های خوب کانادا دریافت و حملات ایران را دچار مشکل کرد تا با درخشش اسکلاتر و هوگ، کانادا بار دیگر اختلاف را به ۶ امتیاز افزایش داه و ۱۳ - ۷ پیشی بگیرد. با افزایش اختلاف دو تیم، آلکنو تقاضای وقت استراحت کرد.

پس از یک رالی جذاب هوگ با آبشار خود کانادا را به امتیاز ۱۵ رسانده و اختلاف را به ۶ پوئن افزایش داد. کانادایی‌ها که در دریافت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، برتری ۷ امتیازی خود را تا نتیجه ۲۰ - ۱۳ به سود خود حفظ کردند. در اواخر این ست اختلاف دو تیم به ۱۰ امتیاز افزایش یافت و کانادا همچنان ۲۴ - ۱۴ پیش بود. کانادا نهایتا این ست را با برتری قاطع ۲۵ - ۱۶ پشت سر گذاشت.

شکست سنگین و دور از انتظار والیبال ایران برابر کانادا

* ست دوم: ۲۵ - ۲۰ کانادا

امتیاز نخست این ست را ایران به دست آورد، اما در ادامه این کانادا بود که ۲ - ۱ پیش افتاد. ایران در این ست عملکرد بهتری در حمله و سرویس داشت و با بیرون رفتن آبشار اسکلاتر و امتیاز سرویس عبادی‌پور، ۷ - ۸ از کانادا پیش افتاد. در ادامه اما باز هم این کانادا بود که با درخشش هوگ ۱۲ - ۱۰ پیش افتاد.

کانادایی‌ها که عملکرد خوبی در دریافت‌ها داشتند، با جای خالی‌های پرین اختلاف را به سه امتیاز افزایش داده و ۱۵ - ۱۲ پیشی گرفتند. با درخشش عبادی‌پور ایران اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد. در اواخر این ست نیز کانادایی‌ها با دریافت‌های خوب خود حملات ایران را دفع کرده و ۲۱ - ۱۷ پیش افتادند تا آلکنو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند.

درخشش پرین و هوگ در خط حمله کانادا برتری را همچنان به نفع این تیم رقم زده بود تا شاگردان گلن هوگ ۲۴ - ۱۹ پیشی بگیرند. کانادا نهایتا این ست را هم ۲۵ - ۲۰ پیروز شد تا در مجموع دو بر صفر پیش بیافتد.

شکست سنگین و دور از انتظار والیبال ایران برابر کانادا

* ست سوم: ۲۵ - ۲۲ کانادا

با آبشار هوگ، کانادا نخسین امتیاز این ست را به دست‌ آورد، اما در ادامه این تیم ایران بود که ۲ - ۳ پیش افتاد. در حالی که عبادی‌پور می‌توانست روی توپ برگشتینتیجه را ۶ - ۶ مساوی کند، آبشار او دفاع شد تا کانادا ۷ - ۵ پیش بیافتد. در ادامه اما با درخشش عبادی‌پور در سرویس و حمله، ایران نتیجه را به تساوی کشیده و با آبشار غفور ۱۰ - ۱۱ پیش افتاد.

دریافت‌های خوب کانادا اجازه پیشی گرفتن به ایران نداد تا با از دست رفتن حملات شاگردان آلکنو، این تیم کانادا باشد که ۱۵ - ۱۴ پیش میافتد. پس از یک رالی زیبا اسکلاتر اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد تا آلکنو در حالی که کانادا ۱۷ - ۱۴ پیش بود، تقاضای وقت استراحت کند.

با ادامه درخشش عبادی‌پور در خط سرویس، ایران اختلاف را به یک رساند تا هوگ در امتیاز ۱۸ - ۱۷ به سود کانادا، تقاضای وقت استراحت کند. عملکرد خوب کانادا در این بازی همچنان ادامه یافت تا با برتری ۲۵ - ۲۲ در این ست، در مجموع ۳ بر صفر برنده این بازی حساس شوند.

به این ترتیب کانادا نخستین پیروزی خود را جشن گرفت و شاگردان آلکنو هم طعم نخستین شکست را در این دوره از مسابقات چشیدند. تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود توانست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد لهستان عبور کند و در دومین بازی هم با نتیجه ۳ بر صفر از سد ونزوئلا گذشت. در طرف مقابل کانادا دو شکست با نتایج ۳ بر ۲ و ۳ بر یک مقابل ایتالیا و ژاپن در کارنامه داشت.

تیم ملی والیبال کشورمان در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو روز جمعه، ۸ مردادماه از ساعت ۱۵:۱۰ مقابل ایتالیا قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    6 0
    هیچوقت خودمون رو از پیش برنده ندونیم مثل لهستان که خودشو برنده میدونست و باخت اما ما بد باختیم و دو بازی سخت با ایتالیا و ژاپن داریم که سرنوشت سازه که اگه ببازیم و برد کانادا هم مقابل ونزوئلا محتمله اون موقع پنجم میشیم و حذف
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      3 5
      حال کردم باختید
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      1 2
      در جواب 11:56 باختیم؟ خب تو این وسط چکاره ای؟ همه مون سوار یه کشتی هستیم. منهم حال میکنم از سوزشت.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      4 0
      دهنتو ببند منم از سوزش تو حال میکنم مطمئنم از بردامون جلو لهستان و ونزوئلا سوختی بیشرف
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    6 0
    تا اینجا که مربی کانادا نشون داد از الکنو باهوش تره. کلا ما بخشنده ایم و همیشه عادت داریم به دیگران حالی بدیم. در لیگ ملت ها با باخت مفتضحانه در برابر استرالیا این تیم را از رسوایی شکست صددرصدی نجات دادیم و در المپیک هم به تیم نا امید کانادا بخشش کردیم. حالا در برابر ژاپن میزبان و ایتالیای قدرتمند محکوم به بردیم. گرهی را می شد با دست به راحتی باز کنیم حالا باید با دهان که نه با انگشت کوچیک پا باز کنیم.
  • والیبال IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    4 1
    وای از غفور و مجرد که چقدر ضعیف کار کردند. نداشتن ذخیره مناسب یعنی همین. مجرد که دفاع خوبی نداشت انتظار می رفت اسپک های سرعتیش در زمین کانادا بخوابه اما ضرباتش آنقدر شل بود که کانادایی ها به راحتی می گرفتند و بر گشت میخوابوندن تو زمین خودمون. شماره 4 کانادا نیکولاس هوگ خیلی باهوش بود و به تنهایی شکست مان داد. اگر یک بازیکن مثل هوگ در تیم مان داشتیم اینجوری تحقیر نمیشدیم. موسوی هم که وااای با سرویس هاش. در دست سوم 22-24 عقبیم اقا میادسرویسو میزنه به تور و کام کانادایی ها را شیرین میکنه. کلا والیبال ما شده جرقه ای. اگر حقیقت را در نظر بگیریم با بودن تیم های نظیر برزیل و لهستان و روسیه و ایتالیا و فرانسه ما در نیمه نهایی جایی نخواهیم داشت چه برسه رو سکو. دوست داریم این اتفاق بیفته اما خب واقعیت چیز دیگه ای هست و با آرزوهای ما منطبق نیست
    • محمد DE ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      1 0
      افرین به این تحلیل باید برنامه ای برای سرویس های موسوی ایران جور کنه وگرنه بد بخت میشیم با این سرویس ها در مقابل سرویس های بهترین بازیکن های دنیا
  • محسن IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    10 3
    الکنو نمیتونه اینارو جمع کنه لهستانم شانسی بردن
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      4 1
      همون موقع گفتم شانسی بردیم ایران همیشه اینجوریه که دو تا بازی اولو میبره همه میان کلی تعریف میکنن بعد همه رو میباره همه میان بد و بیراه میگن منتها اون زمان یه اسکلی اومد زیر کامنتم نوشت وطن فروش و خائن و ازین جور توهما حتی فکر کرده بود من طرفدار تیم ملی والیبال البانی ام.گفته بود میریم رو سکو خخخخ
  • حسن IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    9 3
    به ژاپن و ایتالیا هم میبازند
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 0
    والیبال هم یک دفعه حال گیری می کنه. متعجبم از این همه فراز و فرود.
  • روح الله IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    باز هم اما واگر ..... ما ایرانی ها کارمان همینه دیگه ملت از استرس این تیمهای ورزشی بی برنامه مردن ....
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    3 0
    بنظر میاد در گروه والیبال تعادل روانی وجود نداره، معمولا توی هر دوره مسابقات منتظر غافلگیری این شکلی از والیبالیست ها هستیم.
  • فدایی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 1
    سلام خیلی به این تیم آفتاب ومهتابی توی المپیک دلنبندید بادوتابردسریع پادمیکنند
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 1
    تمرین تمرین تمرین
  • کاربرجدید IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    6 1
    مقصر اصلی سرمربی هستش وقتی تیم با اختلاف زیادی عقب میفته دست به تعویض نمی زنه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 7
    کانادا مگه والیبال داره؟؟
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      3 1
      نه ، ایران فقط والیبال داره و همه تیمها رو شکست میده !! خخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      تا حدودی با شما موافقم. کانادا لیگ والیبال نداره و اینقدر هم براش هزینه نمیکنن و تیمهاش دانشگاهی هستند مثل آمریکا. میشه گفتم یک دهم هزینه باشگاه داری ما را هم خرج والیبال نمیکنند. ورزش های یخی خیلی طرفدار داره میشه گفت والیبال و فوتبال در کانادا جایگاه آنچنانی ندارند مثلا مثل ما یا شرق آسیا
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    5 3
    حیف این همه هزینه ای که برای رشته والیبال انجام میدن آخرش میشه این..
    • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      2 2
      والیبال رو با بسکتبال که زنگ تفریح تیم های خوب دنیاست مقایسه کن، متوجه می شی که اصلا حیف نبوده، البته ما هنوز تو والیبال تو بعضی از تکنیک ها مثل سرویس عقبیم که بیشتر برمی گرده به لیگ مون، اینکه امیدوار به پیروزی جلوی تیم های خوب دنیا باشی و لذت پیروزی رو هم گاها ببری خیلی فرق می کنه با وضعیت بسکتبال که هنوز خیلی از بسکتبال روز دنیا فاصله داره.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    احتمالا اینا وقتی می برن مغرور میشن بازی بعدی رو میبازن وقتی میبازن ناامید میشن دوباره بازی بعدی رو میبازن این تیم روحی خیلی مشکل داره نمی دونم دیگه چجوری باید بفهمن این داستانو
  • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    کجایند آنهائی که گفتند الکنو پاسخ منتقدانش را داد .همچین از الکنو غول ساخته بودند که انگار از کرات دیگر به زمین آمده بفرمائید اینهم تفکراتش.تدبیراتش .با مربیان ایرانی بهتر نتیجه میگرفتیم
    • Ali IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 0
      ایشالا که میبریم وصعود میکنیم ولی باید بپذیریم که درصورت صعود با ۴ قول اونطرف جدول مواجه میشیم که تو لیگ ملتها به همشون باختیم وباید بپذیریم که والیبال ما الان تبدیل به یک تیم درجه دو جهان شده که فقط بعضی وقتها باخوشانسی میبره وگرنه والیبال ما دیگه چیزی برای ارایه نداره
  • هانی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 0
    تو همه ورزشا همینیم . 2 تا رو که میبریم فک میکنیم چه خبره دیگه
  • توکیو ۲۰۲۰ IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    افتضاح بود اما به قول عبادی پور چک بزرگی خوردن زیاد مغرور شده بودند امروز صالحی و عبادی بهترین و کم اشتباه ترین ها بودن بین بچه های ایران اما همبستگی تیمی اصلا وجود نداشت
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      امروز میلاد تو سرویس و دریافت بهترین بود اما تو حمله خیلی ولی میثم اصلن روزش نبود و اینکه کانادایی ها کاملا هدفدار رو اون سرویسارو میزدن ک دریافتش ضعیف تره همین باعث شده بود تو حمله ام اعتماد ب نفس همیشگی رو نداشته باشه. سرعتی زن هامون ک کلا ترجیح میدم چیزی نگم مرندی هم توپگیری ضعیفی داشت غفورم خیلی خسته ب نظر میومد همه اینا باعث شد ببازیم اما ب قول میلاد چک ب موقعی خوردیم و امیدوارم بچه ها ب خودشون بیان و برای برد بجنگن
  • رضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    در بازی والیبال هر تیم بهتر بازی کند می برد. نباید انتظار داشت ما همه بازیها را ببریم. لهستان، فرانسه، ایتالیا و. .. می بازند. تیم ایران هم مستثنی نیست. بنابراین باید برای بازیکنان شرایط روحی مناسبی را فراهم نمود تا بازیهای بعدی را با آرامش کامل و دور از هیاهو بتواند بازیش را انجام دهد و امیدوارم که جز چهار تیم صعودکننده باشد.
  • سعید IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 1
    ما که خواب بودیم وندیدیم چه بلایی سر تیم والیبال آوردند خاک برسر داورزنی و سعید معروف پولی که گرفتین حرومتون باشه😅😅😅😆😆😆
    • مانلی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      سعید معروف هیچ پولی نگرفته و همش زیر سر الکنو هست چون زورش مییومد وقت استراحت بگیره
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    این همه نظر منفی، بزارید بچه‌ها کارشونو بکنن، خداقوت پهلوانان میهن
  • محمد IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    خیلی‌عالی‌بودید‌لذت‌بردیم‌شانس‌با‌کانادا‌یار‌بود خیلی‌از‌دیدار‌با‌لهستان‌بهتر‌بودید‌به‌شما‌افتخار میکنیم
  • حیدری IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    بازی کردن در المپیک حرفه ای گری میخواد اینجا جای اشتباه کردن نیست هر بازی یه فیناله پس باید جنگید نه اینکه دنبال بهانه بود اگه خوب بازی کنی نتیجه هم نگیری بهترازاینکه دنبال قضاوقدر باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس