کد خبر 1251063
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
بورس

عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا به دنبال اعلام تعطیلی ستاد ملی کرونا، به چهارشنبه این هفته ۶ مرداد ماه موکول شد.

به گزارش مشرق، محسن صادقی مدیر عامل شرکت هامون صبا درباره عرضه اولیه سهام این شرکت، گفت: فردا تعداد ۴۵۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، با نماد معاملاتی «وهامون» در بازار اول فرابورس ایران عرضه می‌شود.

وی با اشاره به تغییر نام شرکت سرمایه‌گذاری هامون شمال به هامون صبا در سال گذشته افزود: این شرکت در سال ۹۴ به صورت حرفه ای به بازار سرمایه پیوست که سرمایه اولیه آن ۸۰ میلیارد تومان بوده است، و به طور متوسط در این سال ها، ۱۰ درصد بیشتر از شاخص کل بازدهی داشته است.

صادقی در مورد رفتار و الگوی سرمایه گذاری هامون صبا بیان کرد: هدف اساسی شرکت خرید سهام با توجه به رشد مناسب سودآوری شرکت های سرمایه پذیر و کارشناسی های انجام شده بر اساس روال و سیاست های تقسیم سود سال های قبل این شرکت ها است. با این حال با توجه به تحولات خبری و حوزه بین المللی و داخلی از فرصت های کوتاه مدت برای ایجاد سود بهره برده و در نهایت بتوانیم پرتفوی پویا با نقد شوندگی بالا را را شکل دهیم.

صادقی ادامه داد: هئیت مدیره شرکت تلاش کرده است با توجه به در نظر گرفتن انواع  ریسک ها، بازده معقولی را کسب کند و صنایعی بیشتر مد نظر بوده  که سود تقسیمی بالایی داشته باشند.

صادقی با مقایسه بازدهی های هامون صبا با شاخص کل اضافه کرد: بازدهی هامون صبا در سال گذشته ۹ درصد بالاتر از شاخص کل بورس بوده است و امروز ۲۷ تیرماه در حالی که بازدهی شاخص کل از ابتدای سال جاری همچنان منفی است، بازدهی ۴ درصدی را کسب کرده است.

مدیر عامل شرکت هامون صبا در پاسخ به این سوال که پرتفوی فعلی هامون صبا چه ویژگی هایی دارد، گفت: در حال حاظر هر کدام از گروه ها فلزات اساسی و محصولات شیمیایی  ۱۸ درصد وزن پرتفو را تشکیل می دهند.

صادقی با تشریح سیاست های این شرکت اضافه می کند: سیاست شرکت تقسیم عمده سود است، در عین حال بر اساس آخرین افزایش سرمایه در سال ۹۹، سرمایه این شرکت از ۸۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است؛ همچنین هدف ما بهنیه سازی پرتفوی به صورت مستمر بوده و بر این اساس شرکت های که در بلند مدت چشم انداز مناسبی ندارند از پرتفو خارج می شود.

او در ادامه تشریح وضعیت این شرکت گفت: تا پایان سال ۹۸ کلیه دفاتر مالی، توسط امور مالیاتی رسیدگی شده و بدهی مالیاتی نداریم؛ همچنین با خروج یک بانک از پرتفوی، تمام پرتفوی هامون صبا بورسی شده  و دارایی غیر بورسی در آن وجود ندارد؛ همچنین در دو سال اخیر از سازمان حسابرسی گزارش های مقبول دریافت کرده‌ایم.

برای شرکت در این عرضه اولیه حد اکثر ۱۶۱ هزار تومان لازم است و حد اکثر سهام برای هر فرد حقیقی ۸۴۰ سهم اعلام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    پول فروش سال ۹۹ فروختیم چرا واریز نمیکنید واریز کنبد لطفا
  • علی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    البته همه اولش یه تعداد سهمی رو میگن آخرش مهمه که به ۱۰۰ تا ختم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس