بی‌توجهی مسئولان به پیشنهاد سپاه درباره باز شدن خروجی سد‌ها/ ارسال ۵۰۰ مخزن آب از سوی سپاه تهران بزرگ به خوزستان

سردار فدوی با اشاره به بحران آب در خوزستان گفت: در حالی که سپاه قبل از حاد شدن شرایط، پیشنهاد داده بود تا ۱۵۰‌ متر مکعب از خروجی سدها برای استفاده مردم باز شود، مسئولان به پیشنهاد سپاه بی‌توجهی کردند.

به گزارش مشرق، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در حاشیه ارسال تانکرهای آب برای مردم خوزستان که توسط سپاه تهران بزرگ صورت گرفت، با بیان اینکه باید به گونه‌ای‌ عمل کنیم تا این‌ ایام مبارک دهه امامت را واقعاً حس کنیم، اظهار داشت: متأسفانه در این روزها گرفتاری برای بخشی از مردم‌ کشورمان حادث شده که با تدابیری توسط سپاه اتخاذ شده است، امیدواریم مقداری از این گرفتاری مردم کاهش یابد؛ البته دو سال پیش هم که در خوزستان سیل آمد، کشور و به‌ویژه سپاه تمام‌ توان خود را صرف کردند تا ثانیه‌ای ۱۲ هزار متر مربع آب به دریا برود؛ چون اگر این تلاش‌ها صورت نمی‌گرفت، ممکن بود خوزستان به زیر به آب برود.

وی‌ افزود: اما اکنون این استان با گرفتاری دیگری یعنی کم‌آبی مواجه شده است؛ البته اگرچه کم‌بارشی در پیدایش این مشکل امروز مردم منطقه بی‌تأثیر نبوده، اما این از جمله موضوعاتی است که باید آن را از قبل مدیریت‌ می‌کردیم تا امروز چنین مشکلی پیش نمی‌آمد.

بیشتر بخوانید

تنش‌های آبی منطقه را به حداقل خواهیم رساند/ تانکرهای آب ‌سریعاً به روستاها اعزام شد

حنای آمریکا دیگر رنگی ندارد/ دشمنان ما فقط حرف می‌زنند/ ایران در هیچ نقطه‌ای اشغال‌شدنی نیست

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: به‌عنوان مثال، قبل از حاد شدن بحران‌ کم‌آبی در منطقه، می‌بایست دریچه سدها باز می‌شد که متأسفانه تصمیمی در این‌خصوص گرفته نشد، اما اکنون که گرفتاری برای مردم خوزستان پیش آمده، دریچه سدها را باز کردند و این باعث شد تا گرفتاری مردم کم شود.

دریادار فدوی گفت: در حالی که سپاه قبل از حاد شدن شرایط، پیشنهاد داده بود تا ۱۵۰‌ متر مکعب از خروجی سدها برای استفاده مردم باز شود، مسئولان به پیشنهاد سپاه بی‌توجهی کردند؛ در صورتی که الان به جای ۱۵۰ متر مکعب ۱۹۰‌ متر مکعب آب از خروجی سدها برای استفاده مردم خارج می‌شود؛ بنابراین انجامِ به‌هنگام کار، موضوع خیلی مهمی است که به آن توجه نشده است.

وی اضافه کرد: مردم تهران با تشکیل «کاروان غدیر» تعداد ۵۰۰ عدد مخزن آب ثابت و تعدادی هم سیار در دو مرحله که مرحله دوم آن هفته آینده خواهد بود، برای مردم خوزستان اعزام می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: رزمندگان سپاه به واسطه دفاع مقدس با مردم خوزستان هشت سال در ارتباط مستقیم بودند و مردم این استان نیز هشت سال در بطن جنگ قرار داشتند؛ به نحوی که حتی برخی از مردم این استان خانه‌های خود را هم در زیر آتش توپخانه دشمن خالی نکردند؛ لذا ما همواره رفیق مردم این استان هستیم و هر موقع که لازم باشد در کنار آن‌ها حاضر خواهیم شد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 1
    با باز کردن سدها برای پاییز آب خوردن هم تمام خواهد شد.
    • افشین IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 0
      باید مدیریت شده انجام بشه و میشد.ضمن اینکه از لطف خداوند و توسل به خدا و اهل بیت هم نباید غافل بشیم.دعا کنیم تا انشالله باز باران با ترانه اینبار بریزه بر،پشت سدها و البته بام.تا پاییز خدا بزرگه.هر چند که مدیریت آب هم از همه مهمتر هست.
  • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 1
    خودمونيم حس كردن ايام مبارك دهه امامت چه ربطى به كمبود آب در خوزستان داره ؟! از فدوى بعيده اينطور حرف زدن
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 4
    پرونده سپاه و به خصوص قرارگاه خاتم در سد سازیهای بی حساب روشن تر از آن است که بتوان با این حرفها روی آن فجایع ماله کشید
    • افشین IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 1
      شما آلبانی نشینها و اسقاطليها آنقدر بی سواد هستید که نمی فهمید ساختن سد و دستور ساخت و تعیین بودجه با دولتهاست و تصویب اون با مجلس و سپاه فقط پیمانکار بوده اونم برای قسمتهایی که دیگران توان انجامش رو نداشتند.
    • افشین IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 1
      یکی از بهترین کارهایی که شده همین ساخت سدها بوده.زمانیکه این سدها نبود همیشه خوزستان معظل سیل داشت و تازه دوسال پیش دیدید که با وجود همین سدها باز هم سیل باعث خرابی قسمتی از خوزستان شد که اگه این سدها نبودند کل خوزستان رو آب برده بود.اگه سدها نباشند این آبها همه هرز میرفتند و الان در این خشکسالی همین مقدار کم آب هم نبود.همینجوری حرف مفت نزنید.ساخت این سدها ممکنه از نظر زیست محیطی تغییراتی ایجاد کنه ولی ده برابر سود داره.تمام دنیا اینو فهمیدن و دارن سد ميسازن حتی افغانستان ولی شماها هنوز نفهمیدید .چون نميخوايد بفهمید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس