کد خبر 1250922
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
المپیک

میته بین المللی المپیک درباره مبارزه نکردن ورزشکاران با نماینده های اسرائیل بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، تاکنون دو مبارزه در بازی های المپیک جودو به دلیل عدم رویارویی با نماینده های اسرائیل انجام نشده است. کمیته بین المللی المپیک نسبت به این واقعیت که دو جودوکار از مبارزه با ورزشکاران اسرائیل خودداری می کنند، "نگران" است و واکنش نشان داد. IOC می خواهد این موارد را بررسی کند. 

IOC از این واقعیت ابراز نگرانی کرده است که دو جودوکار قادر به مبارزه  با نماینده های اسرائیلی در المپیک نیستند. جیمز مک لئود مقام ارشد IOC روز سه شنبه گفت: ما در صورت نقض آشکار منشور المپیک قطعا وارد عمل خواهیم شد.

پیش از این فتحی نورین الجزایری در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم برابر محمد عبدالرسول سودانی به میدان نرفته بود تا از دوئل احتمالی دور دوم با توهار بوتبول اسرائیلی جلوگیری کند.

مک لئود در ادامه گفت: IOC همیشه نگران چنین مواردی است ما از نزدیک به آن نگاه می کنیم. در مورد نورین الجزایرب کمیته ملی المپیک وی بلافاصله وارد عمل شد و جودوکار را به خانه فرستاد. فدراسیون جهانی جودو این ورزشکار را به طور موقت محروم کرد و تحقیقات بیشتری را آغاز کرد.

در مورد عبدالرسول دلیل انصراف وی در ابتدا به طور رسمی مشخص نبود. مک لود گفت: ما همه مواردی را که برای ما آورده شده بررسی خواهیم کرد و به صورت موردی با کمیته های بین المللی المپیک همکاری خواهیم کرد.

 مک لئود اطمینان داد که IOC در موضع خود کاملاً واضح است و از مداخله دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    9 7
    کاش از خاک ته کفشت یک کم روی سر تاچچزاده و زیبا کلام و کلا اصلاح طلبها میریختی.
  • ایرانی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    9 4
    این تازه اولشه خوک صفت ها از چی نرسیدین کل دنیا میگن مرگ بر صهیونیست
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 3
    باید یک سازمان مردمی حمایت از ورزشکارانی که مقابل اسرائیل به صحنه نمی‌روند در کشورهای مسلمان تشکیل شود. تا هزینه دنیایی بیشتر از انصراف از المپیک پرداخت نکنند.
  • مهدی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 3
    این خبر یعنی از این به بعد ورزشکاران مسلمان سرکوب میشن
  • صمصام IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 2
    امروز وقتی ناهید کیانی تکواندوکار ایرانی به ایران برگشت هیچ کس حتی ابدارچی فدراسیون هم به استقبالش نرفت چرا ؟چون مدالی کسب نکرده بود ...اما اگر مدالی کسب کرده بود تمام مقامات کشوری و لشگری و مشگری به استقبالش میرفتند و با هم عکس یادگاری میگرفتند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    درود برحامیان فلسطین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس