کد خبر 1250548
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
هند

وزارت خارجه هند از پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا در خصوص لزوم ارتقاء جایگاه هند در رتبه بندی جهانی در زمینه حقوق بشر استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در پی اصرار واشنگتن برای آنچه وزیر خارجه این کشور، لزوم ارتقاء رتبه هند در رتبه بندی جهانی می خواند؛ منابع آگاه در وزارت خارجه هند از استقبال دهلی نو برای همکاری با ایالات متحده در این زمینه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در پی اقدامات دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در تمایل به حمایت از گروه های هندو راستگرا و اعمال برخی سیاست های فشار علیه مسلمانان این کشور، دهلی نو طی ماه های گذشته هدف انتقاد کشورهای غربی به ویژه آمریکا قرار گرفته است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در نخستین سفر خود به هند این موضوع را دستمایه اعمال فشار بر دهلی نو قرار داده و تاکید کرد که در همکاری مستمر با وزارت خارجه هند، موضوع حقوق بشر و اعطای شهروندی بر اساس مذهب را به بحث خواهد گذاشت؛ قانونی که دولت مودی دو سال قبل آن را وضع کرده و موجب ایجاد تنش بی سابقه ای در جامعه این کشور شد.

اکنون مقامات وزارت خارجه هند با استقبال از موضع بلینکن، تاکید کرده اند که مساله حقوق بشر، موضوعی مانند دموکراسی بوده و از این لحاظ دارای اساس و اصول جهانی می باشد و لذا مقررات وضع شده بر اساس آن نیز به دولت یا طیف خاصی تعلق ندارد.

این در حالیست که فعالان حقوق بشر معتقدند دولت هند تا حد زیادی به اصل احترام به گوناگونی های موجود در جامعه این کشور تعدی کرده و خواستار افزایش فشار جامعه جهانی بر دهلی نو برای احترام بیشتر به حقوق اقلیت ها به ویژه مسلمانان این کشور شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    حقوق بشر آمریکایی ظلم به بشریت است چرا که آمریکا نیت تجزیه وسرقت کشورهای مستقل جهان است و آمریکا به خاطر اینکه زور بگوید پایگاه نظامی در کشورهای جهان دارد هند و کشورهای جهان آمریکا را تنها بگذارند واز او اطاعت نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس