کد خبر 1250463
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
حضور کی‌روش در تیم ملی عراق منتفی شد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران برای هدایت تیم ملی عراق به توافق نرسید.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش که در هفته‌های اخیر از او به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال عراق یاد می‌شد برای قبول این پست با کمیته عادی‎سازی فدراسیون فوتبال عراق به توافق نرسید.

مارک لوماس خبرنگار انگلیسی که با رسانه‌هایی همچون «بی‌بی‌سی»، «ایندیپندنت» و «فورفورتو» همکاری دارد، خبر داد؛ حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی عراق منتفی است. طبق ادعای لوماس؛ این مربی پرتغالی گزینه اول کمیته عادی‎سازی فدراسیون فوتبال عراق برای هدایت تیم ملی این کشور بود و آنها نسبت به استخدام سرمربی پیشین تیم ملی ایران اطمینان داشتند اما در نهایت نتوانستند به توافقی با یکدیگر برسند.

مارک لوماس در پایان خاطرنشان کرد؛ به نظر می‌رسد بحث مالی فاکتور مهمی برای عدم توافق طرفین بوده است. حالا آنها مربی باتجربه‌ دیگری به نام دیک ادووکات هلندی را در بین گزینه‌های مدنظر خود برای سپردن هدایت تیم ملی عراق دارند.

پیش از این علی نوری، خبرنگار سرشناس عراقی خبر داده بود؛ کی‌روش که در موازمبیک به سر می‌برد، پیشنهادی یک ساله به ارزش تقریبی ۱.۷۵ میلیون دلار از کمیته عادی‎سازی فدراسیون فوتبال عراق دریافت کرده است و آنها منتظر پاسخ این مربی پرتغالی به این پیشنهاد هستند.

کی‌روش ۶۸ ساله که پیش از این هدایت تیم‌هایی همچون رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را هم برعهده داشته از ماه فوریه ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی کلمبیا را عهده‌دار بود اما پس از یک سال و ۹ ماه حضور روی نیمکت این تیم از سمت سرمربیگری تری‌کالر اخراج شد.

این مربی پرتغالی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و موفق شد دو دوره متوالی (۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) این تیم را به مرحله پایانی جام جهانی برساند، اتفاقی که برای اولین بار افتاد.

عراق یکی از رقبای تیم ملی ایران در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    15 0
    میدونستم سالار به ما پشت پا نمیزنه امیدوارم برگردی به خونه
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 0
    تا قبل از کی روش به مربی اعتقادی نداشتم و میگفتم که تیم خوب همه ستاره دارند. اما بعد از کیروش نظرم برگشت میشه با مربی خوب ستاره بسازی و جلوی قدرتها جهان وایسی و تهدیدشون کنی. در کل به تیم ملی ما اعتماد به نفس و شخصیت داد . الان دیگه از هیچ تیم واهمه نداریم ...
  • بهنام IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    مابابد خوشحال باشیم چون این مربی تمام‌نقاط قوت وصعف مارومیشناخت وباعث دردسرمیشد من که خوسحالم به توافق نرسیدند حالا یه مربی بیاد تابیاد تیم ملی ایران روخوب انالیزور کنه بازی ها شروع شده این بایدبه فال نیک گرفت6
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    او یک رابط فوتبالی بین المللی قوی است. هم درس فوتبال می دهد و هم درس زندگی.آنچنان به شما اعتماد به نفس می دهد تا جایی که هیچ کس را خدای خود نکنید. فوتبال کی روشی یک روند جریان ساز با مراحلی از رشد و توسعه کمی و کیفی است. قرار او بر این نبود که همیشه به یک روش بازی کند بلکه پس از قبولی شاگردانش در یک دوره شیوه های هدفمند جدیدی را به کار میگرفت.دفاع تیمی او مرحله ای از رشد فوتبال ملی بود. او قادر است با تیم سازی و به کارگیری جوانان مستعد ، سطح تیم را به طرز شگفت آوری ارتقا دهد. او می تواند از یک دفاع وسط تیمی گمنام ، هافبکی دفاعی و جنگنده برای تیم بسازد یا اینکه از جوانی مهاجم و انرژیک مانند آل کثیر یک دفاع چپ یا راست کلاسیک و رونده با رفت و برگشت های تند و سریع بسازد. اگر می بود ایران می توانست برای اولین بار در جام جهانی قطر از گروه خود صعود کند. با این همه اما ما او را خدای خود نمی کنیم.
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    کیروش در کنار تمام نکات مثبت و منفی ای که داشت اما یک نکته بسیار مهم در دوران مربیگریش در ایران داشت . اونم این بود که واسش بسیار مهم بود که نتیجه بگیره. بی تفاوت و بی غیرت نسبت به تیمش نبود.میتونست مثل ویلموتس در کمال بی غیرتی بیاد و یک پولی به جیب بزنه و بره. اما کیروش اینگونه نبود. تنها ۲ نکته منفی هم در کارنامه اش بود : بازی با عراق که حتی ۱۰ نفره هم میتونست عراق رو ببره. بازی با بوسنی در جام جهانی که نتونست تیم رو جمع کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس