کد خبر 1250370
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
طرح تفحص از عملکرد وزارت «صمت» درباره تامین کالا‌های اساسی در مجلس +متن

جمعی از نمایندگان طرح تفحص از وزارت «صمت» درباره تأمین کالاهای اساسی را تهیه و تدوین کرده‌اند.

به گزارش مشرق، جمعی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی ایران  درباره تأمین کالاهای اساسیر را تهیه و تدوین و جهت رسیدگی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند .

متن کامل طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی ایران  به شرح زیر است:

باسمه تعالی

تقاضای تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص نحوه تأمین و توزیع کالاهای اساسی

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری نمودند، لازم است مجلس از حیث وظیفه نظارتی خود نسبت به پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در مسیر ارائه خدمات به مردم اقدام کند یکی از موانع در مسیر توزیع کالاهای اساسی عملکرد ضعیف دستگاه‌های متولی تأمین و توزیع کالاهای اساسی است، به گونه‌ای که در تأمین و توزیع گندم، آرد و نان مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمد و همچنین به دلیل عملکرد ضعیف در نظارت گندم، آرد و نان با یارانه دولتی به کشورهای همسایه قاچاق گردیده است در خصوص تأمین و توزیع روغن، شکر، مرغ و برنج و دیگر کالاهای اساسی مدیریت مناسبی انجام نشده و بعضا کالاهای خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی جهت تنظیم بازار و توزیع بین مردم به نحو مناسبی توزیع نمی‌گردد. لازم است عملکرد شرکت بازرگانی دولتی و دیگر متولیان در این خصوص ارزیابی شود تا در این حوزه اگر سوء مدیریت وجود داشته با متخلفان و خاطیان برخورد جدی شود.

ضمنا در انتصابات مدیران، واگذاری سیلوها و نحوه وصول مطالبات شرکت‌ها و دستگاه‌های متولی مکاتباتی در خصوص عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی واصل شده است که بیانگر حاکم بودن رابطه بر ضابطه و عدم توجه به شایسته سالاری است. لازم است بررسی شود عملکرد این سازمان‌ها و دستگاه‌ها به چه نحو انجام می‌شود بنابراین برای روشن شدن این موضوع لازم است در این حوزه تحقیق و تفحص انجام گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس