کد خبر 1250093
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
سیل

دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که قربانیان سیل ویرانگری که مرکز این کشور را در برگرفته به ۶۳ نفر رسیده و ۵ نفر نیز همچنان مفقود هستند.

به گزارش مشرق، شمار قربانیان سیل ویرانگر در استان هنان در مرکز چین به ۶۳ نفر افزایش یافت این در حالی است که ۵ نفر نیز همچنان مفقود باقی مانده‌اند.

دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از ۱۶ جولای تا نیمه امروز، در پی بارش‌های طولانی، ۱۱ میلیون و چهارصد هزار نفر در منطقه فاجعه قرار داشته و تعداد قربانیان سیل به ۶۳ نفر افزایش یافته و ۵ نفر نیز همچنان مفقود هستند. همچنین ۸۶۱ هزار و ۹۰۰ نفر نیز در سرتاسر این استان جابجا شده‌اند».

در این بیانیه آمده است که بیش از ۲۹۶ هزار نفر به کمک‌های فوری نیاز داشته و این فاجعه طبیعی به ۸۷۶ هزار هکتار زمین کشاورزی آسیب رسانده و ۸ هزار و ۸۷۶ ساختمان نیز ویران شده‌اند.

در حال حاضر عملیات امداد و نجات و تلاش‌ها برای از بین بردن پیامدهای طوفان سهمگین، توسط حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمله آتش‌نشانان و نیروهای امدادی انجام می‌شود.

باران‌های سیل‌آسای متوالی که از هفته پیش بخش‌های مرکزی چین را در برگرفته، آسیب‌های فراوانی به شهر ژنگجو، مرکز استان هنان وارد کرده است.

دفتر هواشناسی ژنگجو اعلام کرده حد فاصل روزهای شنبه تا سه‌شنبه گذشته، در این شهر بیش از ۶۱۷ میلیمتر بارش گزارش شده است. در حالی که میانگین بارش سالانه این شهر ۶۴۰ میلیمتر است و چنین حجم بارشی «فقط هر هزار سال یکبار» رخ می‌دهد.

ظرف روزهای گذشته، علاوه بر چین، بخش‌های مختلفی از اروپا، کانادا و آمریکا نیز با طغیان رودها و جاری شدن سیل مواجه شده‌اند.

تازه‌ترین خبرها درباره سیل در اروپا از ادامه افزایش تلفات و اقدام دولت آلمان در تصویب بسته کمکی ۴۰۰ میلیون یورویی حکایت دارد.

 یورونیوز روز چهارشنبه گذشته گزارشی درباره شدیدترین سیل بیش از ۲۰۰ سال اخیر در آلمان منتشر کرد؛ سیلی که در نتیجه بارش شدید باران به وقوع پیوست و در بلژیک و مناطقی از فرانسه هم تلفات و خرابی‌های زیادی بر جا گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس