کد خبر 1250060
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
جلالی

سفیر ایران به نقل از معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اکنون در این کشور کمبود تولید واکسن کرونا وجود دارد و به هیچ کشوری واکسن ارسال نمی شود، ولی بعد از بهبود این روند، تعهداتشان را اجرا می کنند.

به گزارش مشرق، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در صفحه اینستاگرام خود در خصوص طرح موضوع باز شدن مرزهای روسیه به روی دانشجویان و تجار ایرانی در ملاقات اخیرش با «ایگور مارگولوف» معاون وزیر خارجه و عضو ستاد کرونای روسیه توضیحاتی را ارائه کرد.

جلالی نوشت: در ملاقاتی که با آقای مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه داشتم در خصوص ورود دانشجویان و تجار بحث و بررسی های گسترده ای را انجام دادم، در این بررسی ها ایشان گفتند که ما سه شاخصه داریم و  ایران در این سه شاخصه نمی گنجد و ما هر روز این شاخصه ها را روزآمد می کنیم و زمانی که ایران این شاخصه ها را داشته باشد، ما طبعا مسیر را باز می کنیم.

سفیر ایران افزود: در موضوع دانشجویان ایشان گفتند که برخی از دانشگاهها تقاضای خودشان برای حضور دانشجویان با وزارت آموزش عالی روسیه رایزنی می کنند و این وزارتخانه درخواست ها را به ستاد مبارزه با کرونا ارسال می کنند، در حال حاضر نیز رایزنی های فشرده ای را با دانشگاه های روسی در این باره انجام داده ایم و دانشجویان عزیز نیز می توانند این درخواست را از طریق دانشگاههای خودشان پیگیری کنند.

کاظم جلالی همچنین درباره ملاقاتش با معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: در خصوص تجار ایشان به بنده توضیح دادند به هر حال سفارت آنهایی که ضرورت دارد را یادداشت بدهد و ما به  ستاد کرونا اعلام کنیم و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد:بعضی می گویند چرا با  وزارت خارجه مطرح کنید، باید دانست در سیستم روسیه سفارتخانه ها برای انجام هر کاری باید از طریق وزارت خارجه و با هماهنگی وزارت خارجه روسیه اقدام کنند.

سفیر ایران در مسکو این نشست را نشستی مهم و سازنده خواند و افزود: چون آقای مارگولوف از اعضای ستاد کرونای روسیه است و به من این قول را داد در اولین حضورش در ستاد مبارزه با کرونا موضوع ورود هموطنان عزیزمان را مورد بررسی جدی قرار دهد.

این دیپلمات ارشد ایرانی در موضوع  واکسن کرونا نیز نوشت: در موضوع واکسن که با ایشان مطرح کردم ایشان اذعان داشت که در روسیه کمبود تولید وجود دارد و به دلیل این کمبود در حال حاضر هیچ گونه ارسال واکسنی به هیچ کشوری صورت نمی پذیرد و پس از بهبود روند واکسیناسیون در کشور، ایشان به تعهدات خود که به آن پایبند هستند متعهد خواهند بود.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که ما در حال انجام فرآیند تولید مشترک با کشور روسیه هستیم و این فرآیند گامی به جلو برای  جمهوری اسلامی است و در پایان نیز من از ایشان خواستم تا موضوعات مورد بحث را به آقای لاوروف در میان بگذارد در همین رابطه ایشان توضیح داد که آقای لاوروف و آقای نخست وزیر و سایر ارگانهای مربوطه از تعهدات داده شده آگاهی کامل دارند و به زودی به تعهدات خودت عمل خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یاشار IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 1
    تو رو خدا.....
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      مرگ تو....
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      برو از کدخدات شیطان بزرگ بگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس