کد خبر 1250051
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
فوتبال

دور دوم مرحله گروهی بازی‌های فوتبال المپیک در بخش مردان با صعود تیم کشور میزبان و پیروزی تیم‌های کره جنوبی، آلمان و اسپانیا پایان یافت.

به گزارش مشرق، در ادامه دیدارهای دور دوم از مرحله گروهی فوتبال مردان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز (یکشنبه) ۴ بازی انجام شد.

در گروه A ژاپن با نتیجه ۲ بر یک مکزیک را شکست داد. تاکه‌فوسا کوبو در دقیقه ۶ و ریتسو دوان در دقیقه ۱۱ از روی نقطه پنالتی برای ژاپن گلزنی کردند و روبرتو آلوارادو در دقیقه ۸۵ تنها گل مکزیکی که در دقیقه ۶۸ بازی با اخراج مدافع میانی‌اش ۱۰ نفره شد را به ثمر رساند.

به این ترتیب ژاپن ۶ امتیازی شد و ضمن صعود به صدر جدول به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود کرد. تیم‌های مکزیک و  فرانسه هم هردو با ۳ امتیاز و برحسب تفاضل گل (مکزیک +۲ و فرانسه -۲) به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و آفریقای جنوبی هم بدون امتیاز قعرنشین جدول گروه A است.

در گروه B کره جنوبی مقابل رومانی با نتیجه قاطع ۴ بر صفر به برتری رسید. ماریوس مارین در دقیقه ۲۵ (گل به خودی)، دون گیونگ لی در دقیقه ۵۹، کانگ این لی در دقایق ۸۴ (پنالتی) و ۹۰ گل‌های کره را به ثمر رساندند. رومانی در وقت‌های  تلف شده نیمه اول با اخراج یکی از هافبک‌هایش ۱۰ نفره شد.

با این نتیجه کره جنوبی اولین پیروزی خود را کسب کرد تا هر چهار تیم جدول گروه B‌ سه امتیازی باشند، البته کره‌ای‌ها به لطف تفاضل گل بهترشان صدرنشین شدند. تیم‌های هندوراس، نیوزیلند و رومانی هم به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

در سومین گروه یعنی گروه C، اسپانیایی‌ها اولین پیروزی خود را با یک گل برابر استرالیا کسب کردند. میکل اویارسابال در دقیقه ۸۱۴ تنها گل این بازی را به ثمر رساند. با این نتیجه اسپانیا ۴ امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. استرالیا با ۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک و آرژانتین با ۳ امتیاز و تفاضل گل منفی یک به ترتیب تیم‌های دوم و سوم جدول هستند و مصر یک امتیازی هم در انتهای جدول قرار دارد.

در آخرین گروه، گروه D نیز آلمانی‌ها با نتیجه ۳ بر ۲ بر عربستان سعودی غلبه کردند و موجب حذف این تیم شدند. ندیم امیری در دقیقه ۱۱، راگنار آکه در دقیقه ۴۳ و فلیکس اودوخای در دقیقه ۷۵ سه گل آلمان را در شرایط به ثمر رساندند که این تیم از دقیقه ۶۶ با اخراج مدافع میانی‌اش آموس پیپر ۱۰ نفره به بازی ادامه داد. سامی الناجی در دقایق ۳۰ و ۵۰ هم گل‌ای عربستان را به ثمر رساند.

در جدول گروه D، تیم‌های برزیل و ساحل عاج هر دو با ۴ امتیاز و برحسب تفاضل گل (برزیل +۲ و ساحل عاج +۱) در رده‌های اول و دوم هستند. آلمان ۳ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و عربستان صعود هم بدون امتیاز قعرنشین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس