کد خبر 1249914
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| لطف‌الله‌نسبی: عالمیان خلع سلاح شد/ داور بدون اعتراض حریف، تذکر می‌داد و خطا می‌گرفت

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: داور دیدار نیما عالمیان و حریف بریتانیایی‌اش با تذکرات و خطاهای بی‌موردی که از سرویس‌ها اعلام می‌کرد، او را خلع سلاح کرد.

به گزارش مشرق، جمیل لطف‌الله‌نسبی درباره عملکرد نیما عالمیان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و شکست مقابل حریف بریتانیایی در گام نخست اظهار داشت: نیما با توجه به تمرینات و آمادگی که داشت، با روحیه خوبی پشت میز رفت. او قبلاً توانسته بود حریف انگلیسی را شکست بدهد و انتظار برد را در دیدار المپیکی نیز داشتیم، اما داور مسابقه بازی را خراب کرد. او از همان ابتدا که نیما اولین سرویس معکوس را زد، تذکر داد و دومی را خطا گرفت.

وی افزود: تا به حال در زندگی‌ام چنین چیزی را ندیده بودم. معمولاً داوران پس از اعتراض حریف و مربی‌اش، تذکر می‌دهند و خطا می‌گیرند، اما این داور بدون اعتراض حریف این کارها را انجام می‌داد و انگار که از قبل به او توصیه‌هایی شده بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: داور کاری کرد که عالمیان نتواند از سرویس‌های معکوس که حریف هم روی آن ضعف داشت، استفاده کند. ۷۰، ۸۰ درصد از اساس بازی نیما روی این سرویس است که داور این سلاح را از او گرفت و عالمیان را خلع سلاح کرد.

لطف‌الله‌نسبی خاطر نشان کرد: نیما به لحاظ روانی به هم ریخت و گیم دوم را هم با اختلاف زیادی باخت، در حالی که بازی در شرایط عادی می‌توانست به شکل دیگری جلو برود.

وی درباره حرکات عالمیان از جمله پرتاب راکت و اعتراض‌های فراوانش گفت: هیچکس چنین حرکاتی را نمی‌پسندد. البته من صحنه پرتاب راکت را ندیدم، چون در حال اعتراض به مسئول برگزاری بودم و پشتم به میز مسابقه بود. به هر حال بازیکنان باید خودشان را کنترل کنند. در این میان برخی به من ایراد گرفتند که ملی‌پوش ایران را برای چنین وضعیت آماده نکرده بودم. این حرف‌ها برای کسانی است که از اصل ماجرا خبر ندارند و نمی‌دانند چرا چنین وضعیتی به وجود آمد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: عالمیان در گیم‌های چهار و پنجم عملکرد خوبی داشت. اگر او در گیم پنجم پیروز می‌شد و حساب کار به ۳ بر ۲ به نفع حریف تغییر می‌کرد، حتی می‌توانست برنده مسابقه هم لقب بگیرد. به هر حال اتفاقاتی که همه از آن باخبر هستند، رخ داد و خودِ نیما هم ناراحت و پشیمان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تقی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 2
    یعنی بازیکن المپیک فقط با یه سلاح باید بره میدان جنگ؟چرا از فنون دیگه استفادا نکرد؟ داور چه مشکلی با اون داشت؟شاید سرویس ایراد داشت.در کل آبروی ایران را برد با بی اخلاقی.آقای عالمیان بره باشگاه خودش بازی کنه یا بره تو پارک بازی کنه.معذرت خواهی فایده نداره
  • سعید مولوی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    المپیک ، باشگاه سر کوچه نیست که هر رفتاری که دوست داری انجام بدی ،المپیک رفتار حرفه ای میطلبه
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    چرا فکر می‌کنید همه دنیا با شما بدن و به همه داوران سفارش شده که به ضرر شما داوری کنن.ضعف خودتونو برطرف کنید و روی روانشناسی و امکانات رفاهی ورزشکارا کار کنید و بهانه نیاورید.زشت بخدا
  • ناشناس IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    با عرض سلام و عرض ادب من خودم بازیکن این رشته هستم و برادران عالمیان و حتی پدر و عموی عزیزشان را هم میشناسم فقط خواستم بگم به دور از تعصب ایرانی بودن سرویس نیما خیلی هاش خطا بود چون توپ را به سمت بدنش می انداخت و اولا که عمودی نمی انداخت که چند بار داور به انگلیسی به ایشان گفت vertical یعنی عمودی ... بعد که بعضی مواقع چون توپ را به سمت بدن می انداخت بدن را حائل میکرد که این خطاست و باید حریف توپ را ببیند که چه پیچی میگیرد .... در مجموع من حال نیما را میفهمم چون پینگ پنگ به شدت بازی عصب و عضله است و وقتی فکر انسان منفی بشه به شدت به عملکرد آسیب میزنه ولی میخوام بگم این سرویس خلق الساعه نبود و قطعا هزاران بار زده شده ولی کسی قبلا جرات خطا گرفتن نمیکرده .... الا ایحال با اینکه خودم روز مسابقه حسابی ناراحت شدم از کار نیما چون تو امجدیه یا سالن حجاب که نبود این المپیک هست و هزاران هزار نفر عاشق هستند که فقط اسمشان به عنوان ذخیره فقط مطرح بشه وگرنه چه نیما و چه حریف انگلیسی آماده اش که اون روز به نظر من غیر از سرویس یه سر و گردن از نیما آماده تر بود اینو از رالی هایشان میگم در مجموع هر دویشان هیچم میشوند و اوت میشدن و چه بهتر که انسان روی خودش کنترل کند البته حرف زدن راحته ولی جای نیما بودن هم سخته که این همه تمرین و زحمت و با یه مسئله کوچک از بین بره .... ببخشید که زیاده گویی کردم
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    حیف اونهمه هزینه که واسه یه بی ادب و بچه ننه کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس