نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش از عراق خارج نخواهند شد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی گفت: نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریستهای داعش از عراق خارج نخواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «سمیر عبید» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق سخنانی را در خصوص تداوم حضور نظامیان ایالات متحده آمریکا در خاک این کشور مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

رویکرد خاورمیانه‌ای آمریکا زیر سایه سنگین تحولات افغانستان

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق تأکید کرد: داعش اخیراً در عراق فعال شده است و در بغداد، دیالی، کرکوک و مناطق دیگر عملیات هایی را انجام داده است. نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریستهای داعش از عراق خارج نخواهند شد.

روز گذشته کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق بیانیه‌ای را در خصوص مذاکرات راهبردی میان این کشور و ایالات متحده آمریکا صادر کرد. کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت در بیانیه مذکور بر لزوم خروج تمامی نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک عراق تأکید کرده است‌. در ادامه این بیانیه اعلام شده است که مقاومت عراق اجازه تداوم بقای نظامیان آمریکایی در خاک خود را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:

عراق نیازی به نیروهای رزمی آمریکا ندارد

کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق همچنین در بیانیه مذکور اعلام کرده است که مأموریت نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در عراق دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی و جاسوسی از مقاومت است. اگر آمریکایی‌ها بخواهند از عراق عقب‌نشینی کنند، باید از وجب به وجب خاک آن عقب بنشینند.

با این حال، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق نیز اخیراً سخنانی را همزمان با آغاز گفتگوهای راهبردی با واشنگتن مطرح کرد که انتقادات زیادی را به دنبال داشت. در همین ارتباط، وزیر خارجه عراق با بیان اینکه روابط بغداد- واشنگتن گسترده است، گفت: نیروهای امنیتی عراق همچنان به برنامه‌های آموزشی آمریکا و تجهیز تسلیحاتی از سوی این کشور نیاز دارند. این سخنان واکنش برخی شخصیت‌های عراقی را به دنبال داشت.

در همین راستا، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق گفت: اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه نیروهای عراقی همچنان به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، بسیار تأسف بار است. وی افزود: این اظهارات از سوی ما و هر فرد عراقی که به نهادهای نظامی امنیتی خود افتخار می‌کند مردود است و نشانگر حقیقت توانمندی‌های نیروهای ارتش، پلیس فدرال، حشد شعبی، مبارزه با تروریسم و تجارب آنها پس از کسب پیروزی مقابل داعش نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس