کد خبر 1249785
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
افشاگری جدید دیلی‌میل درباره تقلب منچسترسیتی برای دور زدن یوفا

یک رسانه انگلیسی مدارکی به دست آورده که نشان می‌دهد باشگاه منچسترسیتی یک بار دیگر توانسته قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا را دور بزند.

به گزارش مشرق، نشریه دیلی میل در گزارشی مفصل به تخلف دوباره باشگاه منچسترسیتی برای نادیده گرفتن قانون بازی جوانمردانه مالی اشاره کرده است. این نشریه با دستیابی به یکسری ایمیل‌ها مدعی شده که ارقام اعلام شده از سوی سیتی برای عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های ابوظبی واقعی نیستند.

طبق گزارش این نشریه انگلیسی؛ قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، برای اینکه تزریق مبالغ هنگفت به خزانه‌اش توسط مالکان اماراتی باشگاه را موجه جلوه دهد، اقدام به اعلام ارقامی غیرواقعی برای قراردادهای اسپانسری‌اش با شرکت‌های اماراتی کرده است. به عنوان نمونه، در یک مورد، باشگاه منچسترسیتی رقم قرارداد اسپانسری‌اش با شرکت اتحاد در فصل ۱۱-۲۰۱۰ را ۱۲ میلیون پوند اعلام کرده در حالی که رقم واقعی این قرارداد ۴ میلیون پوند بوده است. این اما تنها یکی از مواردی است که دیلی‌میل به آنها اشاره داشته است.

طبق قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا، تیم‌هایی که دارای تراز مالی منفی باشند، (مخارج‌شان بیشتر از درآمدهای‌شان باشد) اجازه ندارند اقدام به خرید بازیکن کنند و علاوه برآن موظف هستند که درباره منابع درآمد خود و هزینه‌های‌شان شفاف عمل کنند. باشگاه منچسترسیتی اما طبق گزارش دیلی‌میل با دستکاری ارقام قراردادهای اسپانسری‌اش سعی در دور زدن یوفا داشته است.

تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

البته این نخستین باری نیست که مشخص می‌شود این باشگاه دست به چنین کاری زده است. در ماه فوریه سال ۲۰۲۰، یوفا این باشگاه انگلیسی را به خاطر تخلفاتش در اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، برای دو سال از شرکت در لیگ قهرمانان اروپا محروم کرد اما دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) این حکم را رد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس