دستو مادورو به ارتش ونزوئلا برای پاسخ قاطع به هرگونه تجاوز آمریکا - کراپ‌شده

به دنبال نقض حریم هوایی ونزوئلا ازسوی یک جت نظامی آمریکا، رئیس جمهورونزوئلا به ارتش خود دستور داده به هرگونه تجاوز ایالات متحده با قدرت پاسخ دهند.

به گزارش مشرق، به دنبال نقض حریم هوایی ونزوئلا از سوی یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا، رئیس جمهور ونزوئلا دستور آماده باش کامل به ارتش این کشور صادر کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» وزارت دفاع ونزوئلا یکشنبه اعلام کرد که  «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا دستورات دقیقی را به ارتش جهت حفظ هوشیاری و آماده باش جهت واکنش محکم به هرگونه اقدام تجاوزکارانه صادر کرده است. مادورو به صراحت به ارتش  ونزوئلا دستور داده به هرگونه تجاوز آتی ایالات متحده با قدرت پاسخ دهند.

وزارت دفاع  ونزوئلا اعلام کرد که این تحریک آشکار به عنوان بخشی از تمرینات نظامی مشترک در کلمبیا که جنگنده‌های آمریکایی در آن حضور دارند، رخ داد. کاراکاس اعلام کرده که اینگونه اقدام‌ها به طور قابل توجهی بر ثبات در کل منطقه آمریکای جنوبی و کارائیب تأثیر می‌گذارد.

وزارت دفاع ونزوئلا جمعه خبر داد که یک هواپیمای نظامی آمریکایی حریم هوایی ونزوئلا را نقض کرده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع ونزوئلا، هواپیمای ترابری سنگین «سی-گلوب مستر» عصر پنجشنبه گذشته از مرز ونزوئلا با کلمبیا وارد حریم هوایی این کشور شده و برای سه دقیقه بر فراز استان غربی «زولیا» پرواز کرد.

این وزارتخانه افزود که برای بیست و یکمین بار است که هواپیمای آمریکایی طی سال جاری حریم هوایی ونزوئلا را نقض می‌کند.

آمریکا از زمان دولت ترامپ تاکنون، در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخته و ضمن توقیف دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا و اعمال انواع تحریم‌ها، به انواع تحریم‌ها، فشارهای سیاسی و تهدید نظامی علیه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور ادامه داده است.

کلمبیا از جمله کشورهای حامی کودتاچیان در ونزوئلا است که با کمک آمریکا بارها موجب نا امنی در داخل و نقاط مرزی ونزوئلا شده است. ریس‌جمهور ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بود که کلمبیا برای انجام حملاتی علیه واحدهای نظامی ونزوئلا در روزهای آینده آماده می‌شود.

مادورو پیش از این نیز بارها تأکید کرده است که مزدوران آموزش دیده تحت حمایت مالی «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا در حال آماده شدن برای انجام حمله در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ هستند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    کرک و پر ارتش هالیوودی امریکا خیلی وقته ریخته. اینا فقط تو فیلم هاشون می تونن پیشروی کنن. بزنید و نترسید.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    دم پرزیدنت مادورو گرم ، خدا قوت!
    • رج IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 1
      به شما چی میرسه؟
    • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      این حرف ها برای داخل کشور ونزوئلا هست و جنبه خارجی نداره آخه آمریکا و ونزوئلا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس