خانزادی حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند را تاریخی عنوان کرد - کراپ‌شده

فرمانده نیروی دریایی ارتش،حضور ناوهای سهند و مکران در خلیج فنلاند را، رویدادی تاریخی عنوان گفت:این موفقیت به معنای باز شدن دروازه‌های دریاهای شمال و فنلاند به روی ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حسین خانزادی که عصر امروز در راس هیاتی وارد سنت پترزبورگ روسیه شد در گفت و گویی رسانه‌ای افزود: این ناوها در این مسیر طولانی وارد مناطقی راهبردی در جهان شدند که تاکنون سابقه نداشته است.  

وی که به دعوت وزیر دفاع روسیه و برای شرکت در رژه دریایی این کشور به سنت‌ پترزبورگ سفر کرده است، ادامه داد: حرکت بزرگ ناوهای ایرانی از چند ماه پیش آغاز شد و اکنون، خود را به دریای فنلاند و آب‌های سنت‌ پترزبورگ رسانده‌اند.

دریادار خانزادی اضافه کرد: در این سفر با مقامات عالی رتبه نظامی و دفاعی روسیه و همتایان خود از کشورهای شرکت کننده دیدار و ملاقات خواهم کرد.

چند مقام نیروی دریایی روسیه و همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در بدو ورود از امیر دریادار خانزادی استقبال کردند.

ناوبندر مکران در قالب ناوگروه هفتاد و پنجم، ناوشکن سهند را در این مسیر طولانی پشتیبانی و همراهی کرده است.  

رژه اصلی نیروی دریایی روسیه در سنت پترزبورگ روز یکشنبه ۲۵ جولای (سوم مرداد) برگزار می‌شود و به گفته سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این رژه ۵۴ کشتی جنگی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد: رژه امسال که پنجمین رژه نیروی دریایی روسیه در تاریخ معاصر این کشور (۳۰ سال پس از فروپاشی شوروی) است در سیصد و بیست و پنجمین سالروز تاسیس ناوگان نظامی روسیه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمرتضی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    امیدوارم نیروی دریایی خوبی داشته باشیم تو این چندسال اخبار تلخ زیادی داشتیم راجب به نیروی دریایی واز دست دادن بعضی از امکانات به دلیل کاستی در اموزش ویا امور دیگر، مانیازایاسی حال ما تعداد بالایی ناومحافظ باکلاس تناژ۳۵۰۰تن نیازه برای دریای سرخ وکانال سوئز ازونجا که ماتقریبا روبروی نیروهای دریایی پاکستان ترکیه وعربستان ومصر الآن توی ابهای ازاد حرفی برای گفتن نداریم. البتهانشاالله باسعیو تلاش این عقب افتادن جبران میشه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    نیروی دریایی پاکستان هم که اونجا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس