کد خبر 1249587
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
توطئه

اخیرا آمریکا چندین نفر از عناصر نظامی و جاسوسی خود را نزد عشایر شرق سوریه فرستاد تا بتواند آنان را جذب خود کند، ولی این عشایر، عناصر مذکور را از روستاهای خود اخراج کردند.

به گزارش مشرق، در پی افزایش اقدامات نیروهای مقاومت و شتاب روند عملیات آنان علیه نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه، واشنگتن نسبت به این نیروها احساس خطر کرده است.

آمریکا مناطقی از شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارد که چاههای نفت و گاز در آن واقع شده و در تلاش است که با همکاری شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود، منابع سوریه را غارت کند.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» گزارش داد، آمریکا به این نتیجه رسیده است که حساب باز کردن بر روی این شبه‌نظامیان، قطعا به شکست منتهی خواهد شد و به همین دلیل، فرستاده‌هایی نزد قبایل و عشایر سوریه ارسال کرد.

به گزارش این روزنامه، آمریکا با اعزام فرستاده‌های خود در تلاش بود که سران عشایر و قبایل سوریه را جذب کند تا بتواند از آنان برای اهداف و برنامه‌های خود استفاده کند.

بنا بر این گزارش، اخیرا فرستادگان نظامی آمریکا همراه با کارشناسانی از سرویس جاسوسی این کشور (CIA) و چند مترجم عرب، به چند روستا و شهرک در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه سفر کردند.

رأی الیوم خبر داد، فرستادگان آمریکا در جریان این سفرها، با برخی از شیوخ عشایر «بنی سبعه» -یکی از مهمترین عشایر قبیله «طی» - دیدار کردند و به آنان پیشنهادات اغواکننده‌ای دادند.

فرستادگان آمریکا خطاب به عشایر سوریه گفتند که اگر طرح این کشور [برای تجزیه سوریه] را بپذیرند، حقوق ماهیانه بالایی به آنان پرداخت خواهد کرد.

به گزارش این روزنامه، سران و شیوخ عشایر، این پیشنهادات را رد و «فرستادگان آمریکا را اخراج و بر وابستگی خود به کشور سوریه تأکید کردند».

عشایر سوریه همچنین گفتند که برای مبارزه با اشغالگری آمریکا و مزدورانش در کنار دولت سوریه قرار خواهند داشت.

رأی الیوم در ادامه نوشت، آمریکا نمی‌داند که زمان تغییر کرده است و رخدادهای اشغال عراق توسط این کشور، نمی‌تواند در سوریه تکرار شود؛ زیرا قبایل سوری، چهره زشت آمریکا و نتایج سیاستهای تخریبی این کشور در عراق، لیبی و یمن را مشاهده کرده‌اند.

به گزارش این روزنامه، به همین دلیل است که دیگر، «دروغها، کالاها و دلارهای سمی آمریکا، خریدار ندارد... جنگ آزادسازی در سوریه و عراق، علیه نظامیان آمریکا، وارد مرحله پایانی شده است و تا خروج آخرین نظامی اشغالگر آمریکا در این کشور، متوقف نخواهد شد».

بنا بر این گزارش، باید از قبایل اصیل شرق فرات سوریه که «نه» بزرگی به طرحهای استعماری آمریکا گفتند و بدون هیچ تدیدی، وابستگی خود به سوریه و مشارکت در جنبش مقاومت ملی را تأکید کردند، قدردانی کرد.

رأی الیوم در پایان نوشت، آمریکا نه تنها در سوریه و عراق، بلکه در سراسر منطقه خاورمیانه شکست خورده است. لذا همان طور که نیروهای این کشور از افغانستان خارج شدند، با شکست، از سوریه و عراق خارج خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    کاش انقدر قدرت داشتن که نگهشون میداشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس