کد خبر 1249540
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
پاکستان

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که نظامیان این کشور جایگزین نیروهای شبه‌نظامی در مرز مشترک با افغانستان می‌شوند.

به گزارش مشرق، «شیخ رشید احمد» وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که نظامیان این کشور در مرز مشترک با افغانستان جایگزین شبه‌نظامیان این کشور خواهند شد.

وی افزود که جایگزینی نیروهای شبه‌نظامی با نیروهای ارتش برای جلوگیری از موج مهاجرین افغان و نظامیان و شبه‌نظامیان از افغانستان صورت گرفته است.

وزیر کشور پاکستان به «داون نیوز» گفت که نیروهای شبه‌نظامی پاکستان معمولاً برای مقابله با مسایلی چون عبور غیرقانونی مرزی، قاچاق و دیگر مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما شرایط کنونی افغانستان نیازمند حضور نیروهای متعارف ارتش در مرز مشترک با افغانستان است.

وی همچنین تصریح کرد که جنگ در افغانستان مسئله داخلی این کشور است و پاکستان هیچ علاقه‌ای برای حمایت از یکی از طرف‌های درگیر در جنگ ندارد.

«منصور احمد خان» سفیر پاکستان در کابل پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود که همه کشورها  و جامعه بین‌المللی باید هرگونه حمایت‌های ممکن را از افغانستان برای مواجه با چالش‌های امنیتی انجام دهد.

سفیر پاکستان همچنین ابراز نگرانی کرده بود که وخیم‌تر شدن اوضاع در افغانستان می‌تواند سبب آغاز و سرازیر شدن موج جدیدی از پناهجویان افغان به خاک این کشور شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس