جنرال

شرکت آمریکایی جنرال موتورز اعلام کرد که پس از دو مورد گزارش آتش سوزی اخیر، نزدیک به ۶۹۰۰۰ خودروی الکتریکی شورولت بولت (EV) خود را در سراسر جهان دوباره فرا می خواند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی جنرال موتورز روز جمعه اعلام کرد که پس از دو مورد گزارش آتش سوزی، نزدیک به ۶۹۰۰۰ خودروی الکتریکی شورولت بولت (EV) خود را در سراسر جهان دوباره فرا می خواند و در صورت لزوم ماژول های باتری معیوب را تعویض می کند.

پیش از این، خودروهای بولت در ماه نوامبر نیز به دلیل خطر آتش سوزی فراخوانده شده بودند و حداقل یکی از دو آتش سوزی جدید در وسیله نقلیه ای رخ داد که قبلاً نرم افزار آن به عنوان بخشی از این فراخوان به روزرسانی شده بود.

آخرین فراخوان پس از آن رخ داد که هفته گذشته شرکت جنرال موتور و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) از صاحبان این مدل خودروها خواستند که پس از شارژ، وسایل نقلیه خود را در خارج از خانه ها پارک کنند.

جنرال موتورز که بزرگترین خودروساز آمریکا است، همچنین گفت: متخصصان این شرکت و (شرکت سازنده باتری) ال جی وجود همزمان دو نقص فنی نادر در تولید همان سلول باتری را به عنوان علت اصلی آتش سوزی باتری در برخی از خودروهای برقی شورلت بولت شناسایی کرده اند.

به گفته جنرال موتورز، این شرکت ماژول های باتری معیوب را برای جایگزین کردن فراخوان می کند، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد باتری معیوب وجود دارد. این فراخوان شامل ۵۰۹۲۵ وسیله نقلیه در آمریکا می شود.

جنرال موتورز همچنین اعلام کرد که مهندسان این شرکت و شرکت ال جی در حال تلاش برای "نهایی کردن کلیه مراحل فرآیند فراخوان هستند. این شامل یک پروسه بازرسی بالقوه فروشنده است.

بر اساس این گزارش، جنرال موتورز ۹ مورد آتش سوزی کامل در بولت را تأیید کرده است.

این شرکت تأکید کرده است که حدود ۶۹۰۰۰ صاحب خودروی بولت باید وسایل نقلیه خود را به ۹۰ درصد محدودیت شارژی برگردانند که این شرکت ابتدا به مالکان توصیه کرده بود تا در ماه نوامبر قبل از اتمام اصلاحیه فراخوان استفاده کنند.

سهام این شرکت در معاملات صبح روز شنبه حدود ۱ درصد افت داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    ماشین آمریکایی آشغاله دیگه، آشغال......
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      نه اشتباه نکن زمانی اشغاله که اشغال تولید کنن و زیر بار تعمر و فراخوان هم نرن.مثل فرقون سازهای وطنی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس