کد خبر 1249413
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
غلامی: کادر فنی تیم ملی والیبال ایران کار بسیار سختی دارد / برای یک تیم بهترین شرایط تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه است

ملی پوش سابق والیبال کشورمان در خصوص بازی‌های المپیک و شرایط تیم ملی والیبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

عادل غلامی، ملی پوش سابق والیبال کشورمان در خصوص بازی‌های المپیک و شرایط تیم ملی والیبال اظهار داشت: اگر بخواهم در خصوص المپیک صحبت کنم، باید بگویم که تیم ملی والیبال کشورمان در سال‌های اخیر ۳ المپیک آسیایی و یک المپیک بین المللی ریو را پشت سر گذاشته است. تجربه‌هایی که خودم از المپیک‌های آسیایی و المپیک داشتم این است که المپیک متفاوت‌تر از همه مسابقات است؛ به دلیل این که همه ورزشکاران حرفه‌ای در این رشته در المپیک حضور دارند و اون نظم تیمی که در المپیک باید وجود داشته باشد، هم برای بازیکنان و هم برای کادر فنی در این رقابت‌ها سخت‌تر است و شرایط ایجاد تمرکز در تیم بسیار دشوار می‌شود.

بهترین خاطره من از المپیک روز رژه مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو بود

ملی پوش والیبال کشورمان درباره بهترین خاطره خود از المپیک ریو گفت: بهترین خاطره من از المپیک روز رژه مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو و افتتاحیه بازی‌های المپیک بود که حس وصف نشدنی داشتم. جزء معدود روزهای ورزشی من است که هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد و بهترین خاطره من از المپیک ریو رژه کاروان المپیک کشورمان است.

برای یک تیم بهترین شرایط همین تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه است

غلامی با اشاره به حضور جوانان در تیم ملی والیبال برای بازی‌های المپیک عنوان کرد: تیم ملی والیبال کشورمان در حال حاضر تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه و برای یک تیم بهترین شرایط همین تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه است. از این لحاظ هم به نظرم شرایط برای تیم ملی والیبال ایران ایده آل است. بازی‌های لیگ جهانی را باید کنار بگذاریم؛ چرا که در این مسابقات کادر فنی تیم ملی والیبال به دنبال چیزهای دیگری بود و بعد از لیگ ملت‌ها هم دیدیم که چقدر بررسی بازیکنان از سوی کادر فنی دقیق بوده است. کسانی که انتظار مدال از تیم ملی والیبال دارند، اشراف کامل به این رشته ورزشی در ایران ندارند و فقط گرفتن مدال در المپیک را در ذهن مردم ایجاد می‌کنند. به دور از هر چیزی دوست دارم تیم ملی والیبال بهترین بازی‌های خود را انجام دهد و بعد هم نتیجه خوبی را در توکیو رقم بزند.

او افزود: مردم از والیبال ایران جنگندگی و تلاش برای بازی خوب را می‌خواهند؛ چرا که همیشه این جنگندگی بوده که محبوبیت بازیکنان والیبال را بین مردم زیاد کرده است. امیدوارم در مسابقات توکیو دوباره بازیکنان تیم ملی والیبال ایران این حس جنگندگی را از خود نشان دهند و شادی را برای مردم عزیز ایران به ارمغان بیاورند.

بازی‌های تیم ملی والیبال ایران با لهستان همیشه ۲ رو داشته است

ملی پوش سابق والیبال کشورمان درباره بازی با لهستان گفت: همیشه بازی‌های تیم ملی والیبال ایران با لهستان ۲ رو داشته است؛ یا به سختی نتیجه را واگذار کرده و یا به سختی لهستان را شکست داده ایم. بازیکنان تیم ملی اگر بتوانند لهستانی‌ها را تحت فشار قرار بدهند، مطمئنا آن‌ها از نظر روحی و روانی به هم می ریزند و قطعا اتفاقاتی که در طول بازی میان بازیکنان رخ می‌دهد را شاهد خواهیم بود. بازی اول تیم ملی والیبال کشورمان با لهستان است و باید سفت و سخت برابر لهستان بازی کنند تا بتوانند روحیه خوبی کسب کنند تا برابر تیم‌هایی مانند کانادا و ژاپن بازی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

او ادامه داد: کوبیاک و سعید معروف، هر دو به عنوان کاپیتان تیم‌های ملی ایران و لهستان شخصیت برنده‌ای دارند. اما ایجاد تشنج در بازی یک ترفند برای تیم‌های مطرح دنیا است تا نتیجه بازی را به سود خود کنند. کوبیاک از تمرکز بالایی برخوردار است و هرگاه تیم لهستان تحت فشار باشد، تشنج ایجاد می‌کند تا روحیه و تمرکز تیم مقابل را بر هم زند. او تنها برابر ایران این کار را نمی‌کند، اما با توجه به این که سعید معروف از این اقدام‌های کاپیتان لهستان با خبر است، این موضوعات را مدیریت می‌کند و نمی‌گذارد بازیکنان از نظر روحی به هم بریزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس