کد خبر 1249403
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
اکتشافات نفتی نمایه نفت نمایه پالایشگاه نمایه

با پیش بینی کمبود عرضه نفت در بازار طی ماه‌های باقی مانده از سال جاری میلادی، قیمت نفت در مبادلات روز جمعه و طی هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با انتظار برای کمبود عرضه نفت در بازار طی ماه‌های باقی مانده از سال جاری میلادی، قیمت نفت در مبادلات روز جمعه و طی هفته گذشته افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

روز سیاه نفت رقم خورد

به علت نگرانی در مورد اثر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا، انگلیس، ژاپن و سایر کشورها، بر اقتصاد و تقاضا برای نفت، قیمت نفت و دارایی های ریسک پذیر در ابتدای هفته کاهش یافت.

اما در روز جمعه هر بشکه نفت برنت با ۳۱ سنت افزایش ۷۴.۱۰ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۶ سنت افزایش ۷۲.۰۷ دلار معامله شد.

نفت برنت در روز پنج شنبه ۲.۲ درصد و نفت خام آمریکا ۲.۳ درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

نفت برنت طی هفته گذشته پس از سه هفته کاهش متوالی، افزایش ۰.۷ درصدی را ثبت کرد، در حالی نفت خام آمریکا پس از دو هفته کاهش افزایش ۰.۴ درصدی را ثبت کرد.

هر دو شاخص نفتی در ابتدای هفته و آغاز به کار بازارهای جهانی حدود ۷ درصد افت ارزش داشتند، اما با انتظار سرمایه‌گذاران برای بالا ماندن تقاضا و همچنین با کاهش ذخایر نفت آمریکا و افزایش نرخ واکسیناسیون این کاهش قیمت جبران شد.

کامرزبانک در یادداشتی اعلام کرد: «ثابت شد که نگرانی‌ها در مورد تقاضا اغراق شده بوده است و به همین دلیل قیمت نفت از آن زمان تصحیح شد. علی رغم افزایش عرضه نفت، بازار نفت همچنان با کمی عرضه تا پایان سال مواجه است.»

تحلیلگران بانک ANZ در گزارشی اعلام کردند، بازار دارد حس می‌کند که افزایش عرضه اوپک پلاس برای متوازن نگه داشتن بازار کافی نخواهد بود و ذخایر نفت آمریکا و کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD همچنان کاهش خواهد یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس