کد خبر 1249020
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
سد کارون

ذخیره آب پشت سدهای کشور به حدود ۴۹ درصد رسیده و در ۱۰ ماه گذشته، میزان خروجی آب از سدهای کشور بیش از ۲ میلیارد مترمکعب از ورودی آب به سدها بیشتر بوده است.

به گزارش مشرق، طبق آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، تا تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری، مجموع ذخیره آب در سدهای کشور به ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

این میزان که حدود ۴۹ درصد پرشدگی و ۵۱ درصد ظرفیت خالی مخازن سدهای کشور را نشان می دهد، در زمان مشابه سال گذشته ۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بود.

از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ تیرماه امسال، در مجموع ۲۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای کشور شده، در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

در حالی شاهد کاهش ۴۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور نسبت به سال آبی گذشته هستیم که خروجی آب از سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ تیرماه امسال، ۲۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون مترمکعب بوده و کاهشی ۳۵ درصدی نسبت به خروجی ۴۵ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی قبل دارد.

در واقع میزان خروجی آب از سدهای کشور در ۱۰ ماه گذشته از سال آبی جاری، ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ورودی آب به مخازن سدها بوده است.

میزان ذخایر آبی سدهای کشور در ۲۵ تیرماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۲۹ درصد کاهش داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بوسجين IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    8 0
    مسيولين مواطب باشند كه اينها سد را خشك شده تحويل ندهند ان موقع با بحران شديدتري روبرو خواهيم بود بصيرت و مديريت و تامين اب در شرايط فعلي لازم است منتها فقط لحظه اي فكر نكنيم با نگاه به اينده مديريت كنيم
    • ابن الرضا IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      3 0
      از مسئولین خواهش داریم که برای قناعت درمصرف آب برنامه ریزی کنند. از شیوه وضو وغسل وشستن لباس وظرف تا مصرف کشاورزی را آموزش بدهند هزاران استخر الان درشهرها فعال اند اینهارا مسدود کنید.چه ضرورت دارد درشرائط بی ابی ثروتمندان استخر خصوصی را پر اب کنند به مردم بگویئد ماشین نشویند شیوه تمیز کردن ماشین رآموزش بدهید.
  • SE ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    6 0
    متاسفانه مردم برخوردهای بشدت اخساسی دارند و سر سوزنی هم حاصر نیستند از منافغ شخصی خود گذشت کنند. می گویند ما حق داریم این وضع بحرانی شالیکاری کنیم و حاضر به تغییر کشت هم مطلقا نیستیم اما حتی قم آب شرب نداشته باشد! یا کل آب رود مال ما است! یا می گویند حق داریک تا ته کولرها را روشن کنیم و درجه اش را بگذاریم روی 15 اما مطلقا صرفه جویی نمی کنیم بلکه جای دیگر برق داشته باشد. ابدا هم هیچ استدلال علمی و یا آماری را نمی پذیرند. باید ریشه یابی شود این رفتارهای یشدت خودخواهانه و فردگریانه چطور در جامعه ای باب شد که روزگار فداکاری و ایثار حرف اول را می زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس