کد خبر 1248861
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
تکرار سناریوی حمله سایبری به دستگاه‌های اجرایی/هیچ‌کس مسئول نیست!

برخی منابع خبری شامگاه پنجشنبه از توقف گسترده فعالیت برخی وب‌سایت‌های مهم خبر داده‌اند؛ فعالیت برخی وب‌سایت‌های پروازی آمریکا متوقف شده است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگارش از توقف ناگهانی وب‌سایت‌های مربوط به شرکت‌های فناوری، هواپیمایی و حمل و نقل در شرق ایالات متحده خبر داده است.

پایگاه خبری «هیل» هم گزارش داده وب‌سایت مربوط به المپیک و برخی وب‌سایت‌های مهم دیگر از کار افتاده‌اند. مطابق این گزارش، وب‌سایت‌های از کارافتاده حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

پکن: آمریکا از جاسوسی سایبری دست بردارد

سایت‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای مانند «Steam»، شرکت‌های هواپیمایی نظیر شرکت «دلتا» و سایت‌های خبری آنلاین مانند «Dallas Morning News» از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که از کار افتاده‌اند.

وب‌سایت «آمازون» هم از کار افتاده است. یک سخنگوی این شرکت، به درخواست پایگاه خبری «هیل» برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده است.

منابع خبری به دلایلی درباره دلیل از کارافتادگی این سایت‌ها اشاره نکرده‌اند، اما شرکت اینترنتی «آکامی» که در زمینه شبکه تحویل محتوا فعالیت می‌کند وقوع چنین خاموشی‌هایی را تأیید کرده و گفته در حال تحقیق بر روی آن است.

این شرکت آمریکایی که  بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات وب‌سایت‌های اینترنتی است در بیانیه‌ای روی وب‌سایت خود گفته است: «در حال تحقیق بر روی این موضوع هستیم. چنانچه سوالی دارید یا با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده‌اید لطفاً با بخش پشتیبانی فنی آکامی تماس بگیرد. ما تلاش می‌کنیم شما را در جریان جدیدترین اطلاعات قرار دهیم.»

آکامی ۱۵ دقیقه بعد از صدور این بیانیه اعلام کرد که موفق به برطرف کردن ایراد شده و خدمات این شرکت به روال عادی برگشته‌اند. در پی این بیانیه، منابع خبری اعلام کرد اخلال در فعالیت وب‌سایت‌هایی که پیشتر از کار افتاده بودند نیز برطرف شده است.

این خبر در شرایطی گزارش شده که در هفته‌های گذشته مسئله حملات سایبری در آمریکا بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به یک شرکت خط لوله نفتی و یک عرضه‌کننده عمده گوشت داغ شده است.

 رسانه‌های آمریکا ماه پیش گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

ماه پیش وزارت دادگستری آمریکا هشدار داد حملات سایبری، شرکت‌های این کشور و مشتری‌هایشان را تهدید می‌کند و لازم است این شرکت‌ها امنیت سایبری خود را تقویت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس