کد خبر 1248838
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
ترامپ و پنس با یکدیگر دیدار کردند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از معاونش انتقاد کرده و مدعی شده عدم شجاعت او باعث باختش در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ شده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از معاونش در دوران ریاست‌جمهوری انتقاد کرده و باخت در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را به عدم شجاعت او ربط داده است.

این اظهارات ترامپ در یک فایل صوتی که به تازگی از او منتشر شده مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: میچ مک کانل، حرامزاده است!

ترامپ در این فایل صوتی می‌گوید: «از نظر من، اگر مایک پنس شجاعت لازم را داشت تا نتایج را به نهادهای قانونگذار ایالتی برگرداند، شاهد نتیجه متفاوتی در انتخابات می‌بودیم.»

ترامپ در ادامه بار دیگر ادعای خود درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ را تکرار کرد و گفت در چنین شرایطی مایک پنس می‌بایست از قانون اساسی آمریکا دفاع می‌کرد.

او گفت: «من فکر می‌کردم در انتخابات تقلب شده. وقتی تعداد رأی‌ها از رأی‌دهندگان بیشتر است، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده باید از قانون اساسی ایالات متحده محافظت کند.... من فکر نمی‌کنم، معاون رئیس‌جمهور قرار است فقط مجسمه‌ای باشد که آرا را از ایالت‌ها می‌گیرد و آنها را فوراً به کنگره تحویل می‌دهد.»

طرح این اظهارات نشانه دیگری از اختلافات میان ترامپ و مایک پنس است. «دونالد ترامپ» ماه پیش  هم گفته بود قصد دارد انتخاب «ران دی سانتیس» را به عنوان زوج انتخاباتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار دهد.

رسانه‌های آمریکا این اظهارات ترامپ را نشانه‌ای برای عبور او از معاون سابقش، «مایک پنس» برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا تعبیر کردند.

ترامپ از مایک پنس خواسته بود روز ۶ ژانویه که جلسه شمارش آرای الکترال در کنگره برگزار می‌شد از اختیاراتش به عنوان رئیس سنا استفاده کرده و پیروزی «جو بایدن» را در انتخابات تأیید نکند.

مایک پنس در پاسخ به ترامپ چندین بار یادآوری کرد که ریاستش بر آن جلسه تشریفاتی است و او نمی‌تواند نتیجه انتخابات را تأیید نکند.

رسانه‌های آمریکا پس از آن گزارش دادند بعد از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره نیروهای امنیتی مجبور شده‌اند مایک پنس را از ساختمان کنگره فراری دهند.

مایک پنس چند هفته پیش در مصاحبه‌ای با پایگاه «اینسایدر» گفته بود که بعد از اتمام دوران ریاست‌جمهوری ترامپ بارها با او صحبت کرده اما هنوز مشخص نیست زمانی بتواند با او بر سر حوادث ۶ ژانویه هم‌نظر شود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که مدعی است «جو بایدن» با تقلب در انتخابات این دور آمریکا به پیروزی رسیده چندین بار تا به حال گفته که قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۲۴ کاندید شود و اطمینان دارد که پیروز خواهد شد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا،  ترامپ تا پیش از شمارش آرای پستی از بایدن پیش افتاده بود؛ اما با شمارش آرای پستی که در برخی ایالت‌ها تا چند روز طول کشید، نتیجه انتخابات به نفع بایدن تغییر کرد.

ترامپ پس از شکست در انتخابات، ادعای تقلب گسترده توسط دموکرات‌ها را مطرح کرد و ده‌ها شکایت در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها بی‌نتیجه ماندند. در نهایت، هواداران ترامپ روز بررسی آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره، به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

به رغم گذشت چند ماه از آغاز ریاست‌جمهوری جو بایدن در آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد اکثر جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعی» این کشور می‌دانند و از نظر آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته این کشور تقلب شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس