کد خبر 1248447
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۲

به گزارش مشرق کانال تلگرامی نورنیوز نوشت: چگونه زباله کمتر تولید کنیم

چگونه زباله کمتری تولید کنیم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 0
    کارخانه ی بازیافت بزنید و فرهنگ جدا سازی زباله رو بین مردم رواج بدید. البته اگه غیرت به خرج دادید و در تلویزیون بی خاصیت دست از سلبریتی پروری برداشتید. من نوعی الان دوست دارم زباله های خونه رو جدا کنم، کجا باید بذارم؟ فرض که جدا هم کردم و گذاشتم بیرون، اون اقای زحتمتکش توجیح هست و اصلا امکانش رو داره زباله ها رو جدا منتقل کنه؟؟
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      1 0
      شاید بشود توسط شهرداری ها یا دستگاه ذیربط یک دستگاه کمپوست ساز صنعتی یا نیمه صنعتی مناسب در هر مجتمع آپارتمانی و یا هر محله به مدیر مجتمع و یا مدیر محلات تحویل دهند تا بتوانند از زباله های خیس و پسماند مواد غذائی با رعایت اصول بهداشتی در جهت ساخت کود کمپوست استفاده و هم خودشان استفاده و مازاد آن را به شهرداری جهت استفاده در فضای سبز شهری تحویل دهند ، برای مشارکت مردم مشوقهای لازم قابل بررسی و قابل اجرا است .با خرید نقدی یا اعطای تخفیفات شهرداری در عوارض های گوناگون یا مجوز طرح ترافیک و یا هر خدمات دیگر نقدی و غیر نقدی می تواند این طرح را جا بیاندازد. با این کار ماشینهای دفع زباله تا حدود زیادی جمع آوری می شود و به جای آن ماشینهای جمع آوری زباله های خشک پلاستیکی یا کیوسکهای دریافت این نوع زباله جهت بازیافت آن به پیمانکاران برون سپاری و علاوه بر ایجاد شغل مناسب از ایجاد و انباشت زباله در حاشیه شهرها و روستاها جلوگیری میشود. منافع آن در فضای شهری و حاشیه شهرها آنقدر زیاد است که من متعجبم چرا شهرداری به جای تراکم فروشی ، به این قراردادهای پر سود که هم برای شهرها مفید است هم برای محیط زیست ، اقدام نمی کند؟!!!.هم اکنون عده ای از افراد در شهرها به صورت بسیار غیر بهداشتی در حال جمع آوری پلاستیک از سطلهای زباله شهری جهت فروش به کارخانه های بازیافت هستند که میشود با استخدام آنها در شرکتهای پیمانکاری کار را به صورت بهداشتی و بسیار به صرفه و کار آمد انجام داد . شهرها ، روستاها ، جنگلهاو رودخانه ها و دریاها تمیز باقی می ماند و تا حدود زیادی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود. دستگاهای تولید کمپوست برای همه در دسترس نیست و اگر توسط یک شرکت دانش بنیان، بومی سازی و انبوه سازی شود قابلیت بسیار بالائی با انعطاف پذیری بالا در کاستن از زباله شهری ایجاد می کند. به خدا این یک ایده بسیار خوب است اگر اهل فن و مدیران شهری روی آن کار کارشناسی و اقلیم سنجی انجام دهند. می شود شهر های آینده را از همین امروز پایه ریزی کرد. نیازی هم به زباله سوزی یا تفکیک زباله خاصی هم نیست چون زباله تر از همان ابتدا از چرخه خارج شده است .مهندسان و دلسوزان برای حفظ محیط زیست تا بیش از این دیر نشده در این خصوص یک کاری بکنید. باید این کار را تبدیل به یک نهضت جهانی حفظ واقعی محیط زیست زمین کرد. الله اعلم
  • DE ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    1. روش بسته بندی از کارخانه به مصرف کننده باید طبق استاندارد محیط زیست باشه. یعنی نارسایی رو از سرچشمه میشه کنترل وهدایتکرد. نه برعکس از مصرف کننده. زیرا این روش تو کشورهای سرمایه داری شکست خورده. برای جبران اش سطل های زباله پلاستیک ،شیشه ، کاغذ ، مواد طبیعی اورگانیک روراه انداختند و با فرو ش مواد بازیاب به کارخانه ها درامد زیادی بدست میاورن. 2. وقتی نوشیدنی تو قوطی پلاستیکی هستش چطور تو شیشه بریزن؟ راهکار جمع شدن قوطی پلاستیکی اینه که ازش گرویی بگیرند و هرکی بطری پلاستیکی رو به مغازه پس داد گرویی اش رو دوباره پس بگیره. این حلقه درایران متاسفانه مفقوده ومنابع گرانقیت پلاستیک تو طبیعت رها میشه بجای اینکه بازیاب بشه و ایجاد مشاغل برای جوانان بکنه. 3. تو فروشگاه ها وسوپر ها ساکهای مدقالی محکم دوخته ومثل کشورهای اروپایی فروخته بشه. اتقاقا کیسه های مدقالی همیشه مورد مصرف و دوام خیلی بالایی داره. برعکس مشماء با وزن زیادزود پاره میشه. 4. کاغذ ها رو جمع وبه کارخانه کارتن سازی ویا کارخانه مبل سازی داده بشه تا باهاش کارتون ووسایل مبل مثل تخت و میز با مقوای مقاوم کارخانه ایی باهاش درست بشه و به کالای باارزشی تبدیل بشه. 5.پاک کننده هایی مثل سرکه ، عصاره پوست لیمو در کارخانه های مواد شوینده تولید و عرضه بشه. البته هرکس هم میتونه تو خونه بسیار ساده با مقداری سرکه + مایع ظرفشویی مخلوط کرده مایع زمین شوی و کف شوی اشپزخانه و حمام وروشویی باهاش درست کنه. بعد از برش لیمو و گرفتن ابش این پسمانده لیمو رو می تونیم باهاش سینگ و کف محل کار اشپزخانه رو کاملا تمیز کرد. سرکه ساختار باکتری که از مواد چربه میشکنه و پاک کننده خوبیه. 6. پوست خیار ،کدو، بادمجون ، هویچ ، سیب زمینی ، پوست هر نوع سیفی پسمانده ساقه سبزی ها ، پوست میوه ها مثل هندونه ، سیب ، طالبی ، پرتقال ، موز ، انار ، کیوی وووووو همه رو هرروز میشه جمع کرد تو بالکن روی روزنامه ریخته خشک کرد ، روزنامه ایی روی کف پشت بام می ریزیم بعد چند تا سنگ درشت روی روزنامه قرار میدیدیم تا باد نبره بعد این مواد رو بطور مجزار ریخته خشک کرده ، بعنوان عمل خیر و احسان میتونیم به تولید کنندگان دام بدیم تا پودرکرده همراه پودر نان خشک بعنوان داده های دامی به دام ها بدن. با این کار سطل زباله شما هم خالی وتمیز میمونه.ین مواد خیلی باارزش میشه شیر.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    با بسته نگهداشتن درب های مهاجرتی ب سوی غرب و آمریکا و کاندا و استرالیا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس