کد خبر 1247855
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
المیپک

فیلم‌های ورزشی زیادی در سینما ساخته شده اند، اما تعداد فیلم‌ها با موضوع المپیک بسیار کم است.

به گزارش مشرق،به دلیل شیوع ویروس کرونا المپیک تابستانه توکیو یک سال به عقب افتاد و حالا رسما از ۲۳ ژوئیه آغاز به کار کرده است. این رویداد جهانی رقابت‌های ورزشی موضوع اصلی فیلم‌های سینمایی متعددی بوده که از اولین موارد آن می‌توان به فیلم پروپاگاندا «المپیا» در سال ۱۹۳۸ اشاره کرد که تکنیک‌های برتر فیلم برداری، آن را به یک شاهکار هنری مبدل ساخته است.

اگرچه از اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی مستندهای زیادی در مورد المپیک ساخته شده، اما بیشتر فیلم‌هایی که روایتگر یک داستان بوده اند مورد استقبال قرار گرفته اند. در اینجا با چند فیلم سینمایی با موضوع المپیک آشنا می‌شوید که براساس امتیاز IMDb رتبه بندی شده اند.

بهترین فیلم ها درباره قهرمانان المپیک

فاکس‌کچر (۲۰۱۴) امتیاز ۷

بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد المپیک
داستان فیلم بر اساس زندگی واقعی و تراژیک دیو شولتز (با بازی مارک روفالو)، قهرمان کشتی آزاد المپیک ساخته شده‌است. نام فیلم نیز از عنوان باشگاهی گرفته شده‌است که دیوید شولتز و برادرش مارک شولتز زیر نظر جان دو پان در آن کار می‌کردند. دیو شولتز کشتی گیر برنده مدال طلا بود که در سال ۱۹۹۶ توسط دوست نزدیکش به قتل رسید.

بهترین فیلم ها درباره قهرمانان المپیک

نژاد یا مسابقه (۲۰۱۶) امتیاز ۷.۱

بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد المپیک
داستان جذاب جسی اونز، قهرمان المپیک برلین، موضوع فیلم سینمایی «مسابقه» یا «نژاد» است و مشکلات زندگی این جوان سیاه پوست در دهه ۱۹۳۰ آمریکا را روایت می‌کند. اونز بعد از اثبات مهارت هایش موفق می‌شود در بازی‌های المپیک تابستانه برلین رقابت کند. با وجود اظهارات افراد ضد هیتلر برای بایکوت این رویداد، اونز تصمیم می‌گیرد که در این رقابت‌ها حاضر شود و در نهایت او ۴ مدال طلا دریافت می‌کند. رسانه‌های مخالف دولت هیتلر مانور زیادی روی موضوع دست ندادن هیتلر با این ورزشکار سیاه پوست آمریکایی دادند، اما در آن روز هیتلر به دلیل تسریع در امر مراسم اهدای جوایز دست دادن با هر ورزشکاری چه آلمانی و چه غیر آلمانی منع کرده بود.

بهترین فیلم ها درباره قهرمانان المپیک

ارابه‌های آتش (۱۹۸۱) امتیاز ۷.۲

بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد المپیک
این فیلم که در سال ۱۹۸۱ جایزه بهترین فیلم اسکار را به همراه سه جایزه در بخش‌های دیگر دریافت کرد، در مورد دو ورزشکار و دونده انگلیسی است که برای رقابت در المپیک تابستانه پاریس در سال ۱۹۲۴ آماده می‌شوند. این فیلم درام بیشتر بر روی داستان هارولد آبراهامز متمرکز است و در کنار آن به داستان اریک لیدل هم می‌پردازد. هر دوی این افراد در المپیک موفق به کسب مدال طلا شده اند.

بهترین فیلم ها درباره قهرمانان المپیک

جنگجوی صلح (۲۰۱۵) امتیاز ۷.۴

بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد المپیک
این فیلم سینمایی بر اساس یک کتاب زندگی نامه‌ای به نام «راه یک مبارز صلح جو» به نوشته دن میلمن ساخته شده. این فیلم داستان زندگی میلمن را روایت می‌کند که برای حضور در المپیک تمرین می‌کند، اما در یک سانحه و تصادف رانندگی آسیب می‌بیند و حضور در المپیک ژیمناستیک را از دست می‌دهد. او با پیرمردی غریبه آشنا می‌شود که هر لحظه نقش وی در زندگی او بیشتر می‌شود و در نهایت مربی گری دن میلمن را برای حضور در المپیک بعدی بر عهده می‌گیرد.

بهترین فیلم ها درباره قهرمانان المپیک

ادی عقاب (۲۰۱۵) امتیاز ۷.۴

بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد المپیک
این فیلم سینمایی، محصول سال ۲۰۱۵ در مورد مایکل ادی ادوارد (با بازی تارون اگرتون) است. ادی یک ورزشکار در رشته اسکی بود که در بازی‌های زمستانه المپیک ۱۹۸۸ رقابت کرد و از سال ۱۹۲۸ به اولین نماینده کشورش تبدیل شد که در این رشته رقابت می‌کند. مربی او (با بازی هیو جکمن) به وی کمک می‌کند که به یک قهرمان برای کشورش تبدیل شود.

بهترین فیلم ها درباره قهرمانان المپیک

بدو میلکها بدو (۲۰۱۳) امتیاز ۸.۲

بهترین فیلم‌های سینمایی در مورد المپیک
طبق رتبه بندی بانک اطلاعات سینمایی IMDb، این فیلم سه ساعته هندی بهترین اثری است که در مورد بازی‌های المپیک ساخته شده است. این فیلم سینمایی داستان واقعی میلک‌ها سینگ است که به نام «سیک پرنده» نیز شناخته می‌شود. بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی ۱۹۵۸، او راه رسیدن به المپیک ۱۹۵۶ استرالیا را پیدا می‌کند. اگرچه او اولین مسابقه خود را نمی‌توند ببرد، اما تلاش خود را بیشتر می‌کند تا نهایتا در المپیک ۱۹۶۰ رم موفق به کسب جایگاه چهارم می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس