کد خبر 1247804
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
اولین حکم حمله به ساختمان کنگره آمریکا صادر شد

یک قاضی فدرال روز دوشنبه یک مرد فلوریدایی را به جرم دست داشتن در حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه به ۸ ماه زندان محکوم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال دوشنبه پل هاجکینز اهل فلوریدا را به دلیل نقش داشتن در حمله مرگبار ۶ ژانویه طرفداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، به ۸ ماه حبس محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، هاجکینز نخستین متهم از جمع متهمان این پرونده است که با محکومیت قطعی روبرو شده است. تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این پرونده متهم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بایدن: باید به تفرقه و ناامیدی در آمریکا خاتمه دهیم

هاجکینز ۳۸ ساله در حمله مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره نقش داشته است. این حمله در شرایطی انجام شد که نمایندگان کنگره در حال بررسی روند تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات جنجالی نوامبر ۲۰۲۰ بودند.

دادستان ها از قاضی خواسته بودند تا هاجکینز را به ۱۸ ماه زندان محکوم کند. هاجکینز در جلسه دادگاه خطاب به قاضی گفته است که از رفتارها و اقداماتش ابراز پشیمانی و ندامت می کند.

بیشتر بخوانید:

پرچم آمریکا باید عوض شود!

وی گفت: این یک تصمیم احمقانه بود و من شخصا همه مسئولیت آن را بر عهده می گیرم.

پس از ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات و تحریک طرفدارانش، تعداد زیادی از حامیان رئیس جمهور پیشین آمریکا به ساختمان کنگره یورش بردند. تاکنون بیش از ۵۳۵ نفر در ارتباط با این پرونده متهم شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس