حشد الشعبی

فرمانده تیپ ۳۹ سازمان الحشد الشعبی تأکید کرد که نیروهای این سازمان به نظامیان آمریکایی فرصت نخواهند داد که مناطق مرزی عراق با سایر کشورها را به مراکز پرورش تروریستها تبدیل کنند.

به گزارش مشرق، «علی الموسوی» فرمانده تیپ ۳۹ سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که نیروهای این سازمان توطئه‌های آمریکا را شکست خواهند داد.

الموسوی به پایگاه خبری المعلومه گفت: «نیروهای الحشد الشعبی به نیروهای آمریکایی فرصت نخواهند داد که مناطق مرزی عراق با سایر کشورها را به مراکز پرورش تروریست یا بر هم زدن امنیت در این کشور تبدیل کنند».

وی هشدار داد که هر اندازه ابزارهای آمریکا پیشرفته شود و نوع حملات آنان متنوع شود، ولی «ما از اکنون به بعد، در حال گردآوری تجهیزات برای شکست هر طرح آمریکا هستیم».

این فرمانده الحشد تصریح کرد، آمریکا در پی ایجاد هرج‌ومرج در عراق و بازگرداندن این کشور به عقب است؛ به ویژه اینکه نیروهای این کشور در صحرای اردن مستقر شده‌اند.

الموسوی تأکید کرد، الحشد الشعبی تمامی ابزارهای امنیتی، دفاعی، اطلاعاتی و شناسایی را برای اطلاع از هرگونه تحرک گروههای تروریستی تحت حمایت آمریکا فعال کرده است.

در همین ارتباط، منابع خبری ظهر امروز یکشنبه از حمله پهپادی نیروهای اشغالگر آمریکایی به منطقه نوار مرزی عراق و سوریه و انهدام یک خودرو متعلق به نیروهای الحشد الشعبی، خبر دادند.

قاسم مصلح فرمانده عملیات سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق اما بر خلاف این اخبار، گفت که بخش تحت فرماندهی وی، در امنیت کامل قرار دارد.

مصلح تأکید کرد که در مرزهای عراق و سوریه یا در داخل مناطق بیابانی عراق، هیچ حمله‌ای به نیروهای الحشد الشعبی صورت نگرفته است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که قرار است تا چند روز دیگر، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای بررسی موضوع خروج مسالمت‌آمیز نیروهای آمریکایی عازم واشنگتن شود.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید جمعه پیش، در خصوص هدف سفر الکاظمی به واشنگتن گفت که این سفر تأکیدی بر مشارکت راهبردی میان ایالات متحده و عراق و تقویت همکاری دوجانبه تحت توافق سال ۲۰۰۸ است که خروج نظامیان آمریکایی از عراق را مدیریت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دلاوری IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    بابا پس کی دیگه .10سال دیگه میشنویم که امروز نیروهای بسیج مردمی عراق مواضع آمریکایی را با پهباد هدف قرار دادند و فرداش دوباره خبر میارن که آمریکاییها در عملیاتی انتقام جویانه پادگان مشترک عراق با سوریه در مرز عراق با سوریه را منهدم کردند.بابا آخه کی میخواین این آمریکاییها رو بیرون کنین .اینها همه جا رو گرفتن تموم شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس