پزشکان

آمار بالای مرگ پزشکان در اندونزی به دلیل ابتلا به کرونا به یکی از نگرانی‌های مقامات پزشکی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در اندونزی مرگ پزشکان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در نیمه اول جولای به شدت افزایش یافت. این موضوع همزمان با گسترش شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در نقاط مختلف این کشور باعث افزایش نگرانی ها شده است.

به گفته انجمن پزشکان اندونزی ۱۱۴ پزشک از اول جولای تا هفدهم این ماه (روز گذشته) براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این درحالی است که از ابتدای شیوع کرونا ۵۴۵ پزشک جان خود را از دست داده اند و این تعداد معادل ۲۰ درصد پزشکانی است که در این مدت فوت شده اند.

باتوجه به اتفاقات اخیر مقامات پزشکی اندونزی نگران این موضوع هستند که سیستم پزشکی قادر به کنار آمدن با سویه جدید کرونا نباشد. به گفته ماهسا پارانادیپا : ما نگرانی احتمال سقوط عملکرد (سیستم پزشکی) هستیم. تمام این موارد داده های گزارش شده هستند اما داده هایی وجود دارند که هنوز به ما گزارش نشده اند.

وضعیت کرونا در اندونزی شرایط مناسبی را تجربه نمی کند. کارشناسان پزشکی معتقند این کشور درحال تبدیل شدن به یک مرکز کروناست. امروز (یکشنبه) ۴۴۷۲۱ مورد کرونایی و ۱۰۹۳ مورد مرگ و میر ناشی از این ویروس در اندونزی گزارش شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس