مرکز ملی فضای مجازی کشور

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی برای اجرا به دستگاه های مختلف ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای تبیین الزامات و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات پس از استحضار مقام معظم رهبری، برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

این سند با هدف ارتقای بهره برداری از فضای مجازی و صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان و فراهم سازی فضای ویژه در چارچوب فرهنگ اسلامی – ایرانی  برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب های احتمالی برای آن‌ها تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور رسیده است.

براساس این سند مدیریت کلان، راهبری و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به مرکز ملی فضای مجازی از طریق تشکیل کمیته ای با حضور سازمان ها و نهادهای مربوطه واگذار شده است.

گفتنی است؛ در این سند، سیاست های کلان، اقدامات کلان و تقسیم کار ملی در حوزه مدیریت و راهبری، ایجاد محیط صیانت شده، توسعه محتوا و خدمات رده بندی شده، حمایت و مراقبت، فرهنگ سازی و ارتقای سواد فضای مجازی و تعاملات بین الملل تبیین شده است.

در اینجا متن کامل این سند را مشاهده می کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 2
    البته اول از همه باید دبیر شورای عالی فضای مجازی را که از مسببین این فضای مجازی رهاشده و اشغال شده توسط دشمن است را عوض کنید
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 2
    همتی : این چه طرحیه ؟؟؟؟ میخوان نوجوونارو فرار بدن هیچ کس قبول نداره و ....‌‌ من میترسم !!!!! به درک ! مگه تو دلارو ۳ برابر کردی ما چیزی گفتیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس