سفر چهار هیئت سیاسی افغانستانی به تهران

خبرهای دریافتی، از برگزاری قریب‌الوقوع اجلاسی مهم به میزبانی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با هدف تحقق صلح، ثبات و امنیت در افغانستان با حضور مقامات دولتی و همه گروه‌های داخلی این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، شنیده‌ها حاکی است، بزودی اجلاس مهمی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که در آن، مقامات دولت افغانستان و تمام گروه‌های داخلی این کشور، برای تحقق صلح، گردهم جمع خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تجارت بین ایران و افغانستان

گزارش حاکی است جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان کشور دوست، برادر و همسایه معتمد افغانستان، این روزها در تلاش است تا با برگزاری جلسات گفت‌وگو و تعامل میان گروه‌ها و دولت این کشور، ضمن نفی خشونت و تمرکز بر راه‌حل سیاسی، موجبات صلح در افغانستان، ثبات و امنیت پایدار ‎برای مردم این کشور را فراهم آورد که در همین راستا، ابتکار عمل ایران در برگزاری این اجلاس، می‌تواند مردم افغانستان را تا حد زیادی از بحران موجود نجات دهد.

بر اساس این گزارش، طی روزهای آینده، دولت و گروه‌های افغانستانی برای تحقق صلح در افغانستان، در اجلاس مجازی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با هم به گفت‌وگو می‌نشینند.

کارشناسان حوزه افغانستان معتقدند که ایران ضمن عدم دخالت در تصمیمات داخلی این کشور، همواره در همه مواضع رسمی و غیررسمی خود، هرگونه خشونت و جنگ را نفی کرده و اقدامات تهران، همواره بر راهکارهای سیاسی متمرکز بوده است.

جزئیات تکمیلی درباره این اجلاس، مخابره خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    از کلمه دوست و برادر حالم به هم می خوره. دقیقا اردوغان هم دوست و برادر اسد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس