کد خبر 1246202
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
بارش باران در گرمای تابستانی + فیلم

در گرمای طاقت فرسای این روزهای تابستانی، بارش باران هوای گرم برخی از شهرستان‌های فارس را لطیف کرده است.

به گزارش مشرق، بارش باران در گرمای طاقت فرسای این روزهای تابستانی، موجب کاهش نسبی دمای هوا در شهرستان‌های استان فارس شد.

این بارش که به صورت رگبار و باد شدید همراه است، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها را به دنبال داشت.

بارش باران در شهرستان‌های داراب، سروستان، لامرد، خرامه و استهبان سبب شده تا از گرمای روزهای تابستان کاسته شود و برای مردم این مناطق هوای لطیف، خنک و بهاری را تداعی کند.

دمای هوا در شهرهای جنوبی فارس هم اکنون ۳۶ درجه است در حالی که ساکنان این مناطق در تابستان همواره دمای بالای ۴۵ درجه را تجربه می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: باتوجه به استقرار جریان‌های گرم و مرطوب از خلیج فارس بر روی استان فارس، در بخش‌های جنوبی، غربی ومرکزی، بارش رگبار، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال کاهش دید و آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل پیش بینی می‌شود.

جامع به کشاورزان، عشایر و گردشگران توصیه کرد از نزدیک شدن و قرار گرفتن در مسیر و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

 رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز با بیان اینکه اخطارها و هشدارهای لازم به تمام مجموعه‌های متولی داده شده است، اضافه کرد: ارگان‌ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران استان اکنون در آماده باش کامل قرار دارند.

او به اهالی استان فارس هشدار داد و گفت: طی روزهای آتی مردم اهالی فارس و خصوصا عشایر و کشاورزان باید رعایت نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند.

آزادی ادامه داد: جمع آوری محصولات کشاورزی و جلوگیری و عدم تردد و اسکان مردم در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط کامل در سفرهای برون شهری توسط رانندگان، عدم صعود به ارتفاعات استان از مواردی است که شهروندان فارس باید طی چند روز آتی به آن‌ها توجه داشته باشند.

او اظهار داشت: خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره خصوصا در مناطق جنوبی استان مدنظر باشد.

سیلاب عصر امروز حوالی گردنه بزن (منطقه حفاظت شده بختگان بین شهرستان خرامه و استهبان)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 0
    خدا رو شکر باز چند قطره باران باریده. همین سیلاب ها اگر جمع بشه و به زیر زمین هدایت بشه و نذارن تبخیر بشه بره هوا ، بعنوان اب زیر زمینی ذخیره برای زمان کم ابی برای دام ها و مردم خیلی مفیده.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    سلام.هر وقت اون منافق ها ! میگن ایران مشکل کم ابی داره و خشکسالی و .. داره! (بخصوص در جاسوس خونه محیط .. مریخ! به همراه اونور ابی ها، و باقی جاسوس و مزدورها)، خدا هم یک بارندگی اساسی انجام میده.انشالله گوش شیطون کر و منافق نابینا، یک بارندگی خوبی در اوج گرما تابستان به صورت معجزه اسا داریم.به خدا .. صاحب کل عالم هستی. و تنها قدرتمند عالم هستی.روزی رسان و نجات دهنده بشریت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس