کد خبر 1245932
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
پزشکان

عضو ائتلاف یاران سلامت گفت: احساس ناامیدی و بی حوصله گی بر باور پزشکان سایه انداخته و این برای نظام سلامت کشور یک هشدار بسیار جدی است.

به گزارش مشرق، عضو ائتلاف یاران سلامت و از نامزدهای هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی بر ضرورت آسیب شناسی ناامیدی و بی حوصلگی جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت :مروری بر آنچه که در این سال ها بر جامعه پزشکی گذشته نشان می دهد که اوضاع و احوال سازمان نظام پزشکی ناخوش است و این موضوعی است که قابل انکار نیست و باید به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات جامعه پزشکی مورد توجه بزرگان و منتخبین سازمان نظام پزشکی قرار گیرد.

وی گفت: احساس ناامیدی و بی حوصله گی بر باور پزشکان سایه انداخته و این برای نظام سلامت کشور یک هشدار بسیار جدی است.

حسن‌زاده ادامه داد: این احساس در میان اغلب پزشکان شایع شده که سازمان نظام پزشکی را برای همه بخش های جامعه پزشکی نمی دانند، یک مخاطره جدی محسوب می شود و حضور من در این کار و زار به این سبب است که در مسیر رفع این مشکل است چرا که باید از خرد جمعی و هم افزایی استفاده کنیم.

این پزشک متخصص افزود: پزشکان احساس می کنند که گوش شنوایی در سازمان نظام پزشکی وجود ندارد و این واقعیت دردناک، هرچند که یک تهدید است ولی به نوعی یک فرصت است برای جبران مافات آست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، یک سری اختیارات حاکمیتی به سازمان نظام پزشکی واگذار شده و این موضوع، اهمیت و حساسیت اداره کردن این سازمان را افزایش می دهد.

وی گفت: متاسفانه از ظرفیت های سازمان به طور کامل استفاده نشده و آنجاها هم که استفاده شده، ناقص بوده و برای همه صنف پزشکی نبوده است.

این کاندید انتخابات افزود: ظرفیت افزایش تعرفه را متمرکز بر هزینه های هتلینگ بیمارستان های خصوصی شده است و برای همه اقشار جامعه پزشکی رخ نداده است. ارتباط موثر با مجلس و دولت، امکان تسهیل امور سازمان نظام پزشکی را فراهم می کند.

وی گفت: باید از سازمان نظام پرستاری درخصوص اثرگذاری صنفی و دستیابی به دستاوردهای قابل توجه، الگو گرفت، تجربه عملی که همفکران این لیست در نظام پرستاری اجرا کردند و با همراهی و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای حاکمیتی توانستند دستاوردهای صنفی بینظیری را برای جامعه پرستاری به ثمر بنشانند در نظام پزشکی هم تکرار شدنی است.

به گفته حسن‌زاده، برخی لیست ها، ویترین جدیدی هستند از همین تیمی که درحال حاضر مدیریت سازمان نظام پزشکی را برعهده دارند. این لیست ها قابل دفاعی برای ایجاد تغییر و تحول نیستند. با اجرای دوره های مهارت آموزی، با حضور پزشکان متخصص مربوطه، پزشکان عمومی باید حق داشته باشند با داشتن گواهینامه رسمی، خدمات زیبایی یا ترک اعتیاد را انجام دهند  اجرای امور سازمان نظام پزشکی یک توان و پتانسیل و یک سری تعامل ها می طلبد که جای آن درحال حاضر خالی است.

وی افزود: تعارض منافع، عین خوره به جان جامعه افتاده و هیچ قشری از آن در امان نمانده و باید در این خصوص راه نجاتی اندیشیده شودحمایت از رزیدنت‌ها و دستیاران یک ضرورت است. نظام پزشکی در تامین واکسن برای جامعه پزشکی ناموفق عمل کرد و متولیان مربوطه باید نسبت به این‌ تاخیرها پاسخگو  باشند.

حسن‌زاده افزود: امیدواری به آینده، پایه هرگونه  حرکت، هم افزایی و تغییر و تحول است و این امیدواری در جمع دوستان ائتلاف یاران سلامت به وضوح موج می زند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس