کد خبر 1245898
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
سرطان

به نوشته نشریه لنست ، نوشیدن مشروبات الکلی قطعا در بروز سرطان‌های کبد، سینه، روده بزرگ، روده، گلو و مری نقش دارد.

به گزارش مشرق، براساس مقاله منتشر شده در نشریه علمی لنست (Lancet)، نوشیدن مشروبات الکلی قطعا در بروز سرطان‌های کبد، سینه، روده بزرگ، روده، مقعد، گلو و مری نقش دارد.

در تازه‌ترین مقاله جدید منتشر شده در لنست آمده است، دانشمندان هشدار می‌دهند حتی نوشیدن میزان اندکی مشروبات الکلی، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

بررسی ها، از جمله مطالعه سال ۲۰۱۸ در انگلیس نشان می‌دهد آگاهی مردم از رابطه الکل با سرطان، اندک است به گونه‌ای که فقط یک دهم از مردم انگلیس می‌دانند نوشیدن مشروبات الکلی، به بروز سرطان منجر می‌شود.

به نوشته گاردین، براورد شده است در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۴۱ هزار ۳۰۰ نفر در جهان، در پی نوشیدن الکل، به سرطان مبتلا شده اند.

نویسندگان مقاله منتشر شده در لنست از دولت‌ها خواسته اند بر روی شیشه‌های مشروب الکلی، هشدار بروز سرطان را منتشر کنند، مالیات بر الکل را افزایش و تبلیغات درباره مشروبات الکلی را کاهش دهند.

روزنامه گاردین به نقل از هریت رامگی (Harriet Rumgay)، عضو آژانس بین المللی پژوهش درباره سرطان که از نویسندگان گزارش لنست است نوشت بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی نوشیدن میزان اندکی الکل، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

این دانشمند فرانسوی گفته است از آنجا که میان نوشیدن الکل تا بروز سرطان، فاصله زمانی وجود دارد، آگاهی عمومی در این زمینه، اندک است بنابراین برای افزایش آگاهی مردم باید بیش‌تر تلاش شود.

به نوشته گاردین، در سال گذشته میلادی، ۵۶۸ هزار و ۷۰۰ مرد و ۱۷۲ هزار و ۶۰۰ زن در جهان، به علت نوشیدن مشروب الکلی، به سرطان مبتلا شده اند که بیش‌ترین نوع سرطان در این افراد، سرطان گلو، مری، کبد و سینه بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس