تحرکات واشنگتن و تل آویو برای تعیین جانشین محمود عباس

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تعیین جانشین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تغییرات در نظامی سیاسی فلسطین خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع آگاه فلسطین به روزنامه الاخبار لبنان اطلاع دادند که واشنگتن و تل آویو در تلاش هستند تا با بهبود اوضاع اقتصادی فلسطین و افزایش کمک های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین و برطرف کردن نگرانیها از بابت قدرت گرفتن جنبش حماس در کرانه باختری، زمینه سیاسی را برای تعیین جانشین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فراهم کنند.

این تلاشها پس از آن صورت می گیرد که جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین متزلزل شده است و محبوبیت و مقبولیت این تشکیلات نزد مردم فلسطین تا حد بسیاری کاهش یافته است لذا واشنگتن و تل آویو درصدد هستند تا از طریق کمک های اقتصادی جانی دوباره به این نهاد فلسطینی ببخشند و البته زمینه را برای اعمال تغییرات در نظام سیاسی فلسطین و آمادگی برای کنار رفتن محمود عباس از قدرت فراهم کنند.

در مقابل، تشکیلات خودگردان به واشنگتن و تل‌آویو تعهد داده است که در صورت بهبود وضعیت اقتصادی، برای رویارویی با عملیات‌های فردی و سازمان‌دهی‌شده علیه اشغالگران به شدت شهرهای کرانه باختری را تحت نظر بگیرد و سلطه خود را در این مناطق اعمال کند.

الاخبار در ادامه به نقل از منابع بلندپایه در تشکیلات خودگردان نوشت: اما مهم‌ترین و خطرناک‌ترین موضوع از نظر آمریکایی‌ها در آینده، آینده تشکیلات خودگردان پس از کنار رفتن عباس ۸۵‌ ساله است؛ محمود عباسی که وضعیت سلامت او چندان خوب به نظر نمی‌رسد.

بر اساس این گزارش، واشنگتن و تل‌آویو صراحتا هفته گذشته درباره این مسئله با تشکیلات خودگردان رایزنی کرده‌اند و خواستار ساماندهی اوضاع داخلی این تشکیلات شده‌اند به‌ نحوی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اجازه کنترل وضعیت سیاسی فلسطین را پیدا نکند.

آمریکایی‌ها بر لزوم تعدیل نظام سیاسی فلسطین در آینده و تصویب قانونی که اجازه تعیین جانشین برای محمود عباس -درصورت مرگ یا کنار رفتن از این سمت- را بدهد، تأکید کرده‌اند به‌ گونه‌ای که معاون او در شرایطی که برگزاری انتخابات دشوار است،‌ رهبری تشکیلات را به دست بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس