آمریکا

یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا گفت که ایالات متحده آمادگی کامل برای جلوگیری از حملات اتمی و موشکی محتمل کره شمالی علیه کره جنوبی دارد.

به گزارش مشرق، یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا چهارشنبه گفت که ایالات متحده آمادگی کامل را برای جلوگیری از حمله نظامی به کره جنوبی دارد.

به گزارش وبگاه «ان‌کی نیوز» «دریاسالار چارلز ریچارد» فرمانده مقر راهبردی ایالات متحده آمریکا  (USSTRATCOM)  با بیان این مطلب گفت که نیروهای این کشور و کره جنوبی آماده برگزاری تمرینات نظامی مشترک در ماه آینده هستند.

دریا سالار ریچارد تاکید کرد که نظامیان آمریکا آمادگی کامل بازدارندگی کره  شمالی را  دارند  که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در دیدار اخیر با نخست وزیر کره جنوبی  آن را بیان کرد.

این در حالی است که وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه در دیدار با این فرمانده ارشد آمریکایی بر لزوم حفظ هماهنگی نزدیک بین مقامات نظامی دو کشور برای جلوگیری از تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی تأکید کرد. دریاسلار ریچارد قرار است با رئیس ستاد مشترک ستاد مشترک کره جنوبی نیز دیدار کند.

در ماه می، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از عزم خود برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سخن گفته بود. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کرده و دیگر بر سیاست چانه‌زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد.

اظهار نظر درباره مذاکرات با کره شمالی درحالی‌ است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت رودررو با رهبر کره شمالی دیدار و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال رفع تحریم‌ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به دلیل زیاده خواهی‌های آمریکا به بن‌بست رسید و ناکام ماند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چندی قبل در  جلسه حزب حاکم این کشور بر ضرورت آمادگی هم برای گفت‌وگو و هم رویارویی بخصوص آمادگی کامل برای رویارویی با آمریکا تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    خاک تو سر کره ای جنوبی بجای اینکه با کره شمالی متحد شود نوکری یانکی ها را می کند
  • SE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    امریکا از سربازان خود در عین الاسد نتوانست دفاع کند شد عین الجسد حال می مدعی دفاع از کره جنوبیه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    همانطور که از مردم افغانستان و عراق دفاع کرد؟ فعلا که دونه دونه داره فرار میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس