کد خبر 1245401
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

وقتی وسیله‌ای برای آشپزخانه خود می‌خرید، این انتظار وجود دارد که برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید. وسایل الکتریکی معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند و جایگزین کردن آن‌ها مطمئنا بسیار پرهزینه خواهد بود. با این وجود، گاهی اوقات اتفاقاتی ناخواسته می‌افتند و شما باید لوازم خانگی خود را تعمیر کنید یا وسایل جدید بخرید. خوشبختانه اقداماتی وجود دارند که می‌توانید برای ماندگاری هرچه بیشتر لوازم آشپزخانه از آن‌ها استفاده کنید.

چند روش برای افزایش عمر لوازم آشپزخانه

رسا سرویس معتبرترین شرکت خدمات و تعمیر لوازم خانگی در ایران است که با بیش از ۲۰ سال سابقه کارهای نصب و تعمیر انواع وسایل الکتریکی را به انجام می‌رساند. متخصصین کارآزموده و حرفه‌ای سرویس قادر خواهند بود که تعمیر ماشین لباسشویی ال جی شما را در اسرع وقت انجام دهند. همچنین در صورتی که به دنبال تعمیر مایکروویو یا تعمیر اجاق گاز خود هستید، تنها در وب‌سایت رسا سرویس درخواست اعزام کارشناس کنید تا متخصص مربوطه در اسرع وقت در محل حاضر شده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

۱. هر ماه تمامی لوازم آشپزخانه را تمیز کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش عمر لوازم خانگی انجام دهید، تمیزکاری آن‌ها به صورت مرتب است. چربی، گرد و خاک، ذغال سنگ و سایر آلاینده‌ها روی لوازم خانگی جمع می‌شوند. این روند به مرور باعث خوردگی و فرسایش فلز شده و در نهایت سطح دستگاه را از بین می‌برد. بیشتر این کارها را می‌توان با استفاده از مواد چربی‌گیر و برس انجام داد. البته استفاده از پاک‌کننده‌های بخارشو نیز برای این کار بسیار توصیه می‌شود.

۲. از استفاده بیش از حد خودداری کنید

گاهی اوقات ساده‌ترین راه برای افزایش عمر دستگاه خاموش بودن آن است. اغلب پیش می‌آید که حتی اوقاتی که در خانه نیستیم، چای‌ساز خود را روشن می‌گذاریم. همه ما این کار را انجام می‌دهیم تا در هنگام بازگشت به خانه به سرعت یک نوشیدنی برای خودمان درست کنیم. اگرچه این کار در کوتاه‌مدت زیاد به چشم نمی‌آید، اما در گذر زمان فشارهایی غیرضروری به سیستم وارد می‌کند و استهلاک دستگاه‌ را دوچندان می‌کند.

۳. از دستیار صوتی هوشمند یا تایمر قابل برنامه‌ریزی برای لوازم خانگی استفاده کنید

گاهی اوقات برای گرم غذا آن را در داخل مایکروویو قرار داده و درجه حرارت را کم می‌کنیم تا غذا به مرور گرم شود. این کار موجب فعالیت ناخواسته بیشتر بخش‌های دستگاه شده و فرسایش آن‌ها را بیشتر می‌کند و نیاز به تعمیر مایکروویو را نیز افزایش دهد. حتما از درجه حرارت مناسب هر غذا برای گرم کردن آن‌ها استفاده کنید و تایمر دستگاه را به کار بگیرید تا غذا به صورت اصولی گرم شود. استفاده از دستیار صوتی هوشمند در این موارد مقرون به‌صرفه خواهد بود.

چند روش برای افزایش عمر لوازم آشپزخانه

۴. مایع مناسبی برای ماشین ظرفشویی خود پیدا کنید

خواندن کتابچه راهنمای کاربر به خصوص برای ماشین‌ های ظرفشویی بسیار مفید خواهد بود. گاهی اوقات که عجله داریم، چنین فکر می‌کنیم که می‌توانیم از هر نوع مایع ظرفشویی استفاده کنیم، اما این اصلا درست نیست. برخی از محصولات شوینده می‌توانند مجاری ماشین ظرفشویی را به تدریج مسدود سازند. همواره از موارد سازگار با دستگاه خود استفاده کنید.

۵. سرویس و نگهداری منظم لوازم آشپزخانه را از یاد نبرید

آیا آخرین باری را به یاد دارید که لوازم خانگی خود را بررسی کردید؟ تمامی دستگاه‌های الکتریکی برای اطمینان از عملکرد در شرایط مطلوب به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند، مخصوصا برای دستگاه‌هایی مانند یخچال و فریزر که به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنند. غفلت از این کار باعث آسیب به موتور دستگاه‌ خواهد شد و بعدها هزینه‌هایی بسیار بیشتر را بر دوش شما خواهد گذاشت.

گروه رسا سرویس انواع خدمات تعمیر و نگهداری لوازم آشپزخانه را در اسرع وقت انجام می‌دهد تا سلامتی دستگاه‌های الکتریکی شما در هر حال تضمین شده باشد. بیشتر دستگاه‌ها دارای ریزه‌کاری‌های زیادی بوده و به تخصص بسیار بالایی نیاز دارند. از همین رو، بهتر است که وظیفه محافظت از لوازم خانگی خود را به نیروی آموزش‌دیده رسا سرویس بسپارید تا بعدا با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

۶. چربی‌های موجود در فیلتر مایکروویو را از بین ببرید

تمیز کردن مداوم مایکروویو یک ضرورت است و لازم نیست که فقط بعد از مشاهده مشکل انجام گیرد. در هنگام تمیز کردن مایکروویو، همیشه به یاد داشته باشید که فیلتر روغن را تمیز کنید. همچنین مواد زیادی در قسمت زیرین دستگاه جمع می‌شود که در صورت تداوم می‌توانند کارایی مایکروویو را کاهش داده و حتی خطر آتش‌سوزی را بالا ببرند.

۷. مشعل‌های اجاق گاز را مرتبا تمیز کنید

بسیاری از اجاق گازها دارای مشعل قابل جابجایی بوده و تمیز کردن آن‌ها می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافی نجات دهد. قبل از تمیز کردن آن‌ها، مطمئن شوید که اجاق گاز به خوبی خنک شده است. سپس مشعل‌ها را برداشته و با استفاده از شوینده و یک برس زبر به خوبی بسایید تا باقیمانده مواد غذایی پاک شود. اگر اجاق برقی دارید، تنها با یک اسپری تمیزکننده و پارچه ملایم بخش‌های مختلف آن را تمیز کنید تا نیاز به تعمیر اجاق گاز خود نداشته باشید.

۸. بالای یخچال را خالی بگذاریدچند روش برای افزایش عمر لوازم آشپزخانه

بیشتر ما به این نکته توجهی نمی‌کنیم، اما نباید هیچ چیزی را بر روی یخچال قرار دهیم. یخچال به فضای مناسبی برای جریان هوا نیاز دارد و هرچه وسایل کمتری در اطراف و بالای آن وجود داشته باشد، عملکرد آن بهتر خواهد بود. همچنین لوازم الکتریکی اغلب گرما تولید می‌کنند که برای یخچال بسیار مضر است.

۹. از ترکیب سرکه و سفیدکننده در ماشین ظرفشویی استفاده نکنید

این ترکیب توسط افراد زیادی به ما معرفی می‌شود، اما باید جدا از آن اجتناب کنید. سرکه می‌تواند مهر و موم درب دستگاه را بخورد و سفیدکننده نیز بخارهای خطرناکی تولید می‌کند. ترکیب این دو ماده با هم فقط باعث از بین رفتن دستگاه می‌شود.

۱۰. سرکه سفید و آب بهترین ترکیب برای تمیزکاری قهوه ساز و چای ساز است

تمیزکاری منظم قهوه ساز و چای ساز می‌تواند از تجمع مواد معدنی جلوگیری کرده و طعم طبیعی چای یا قهوه شما را حفظ کند. اگرچه باید قسمت‌های قابل جابجایی را با مایع ظرفشویی بشویید، اما هر ماه باید حداقل چند بار آن‌ها را با سرکه سفید و آب شستشو دهید. مخزن را از سرکه سفید و آب پر کنید و سپس بجوشانید. سپس بعد از ۳۰ دقیقه آن را آبکشی کنید.

۱۱. ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی تنها باعث فشار روی موتور و سایر قطعات می‌شود. دستورالعمل‌های شرکت تولیدکننده را در مورد مقدار بار دنبال کنید. اگر دستگاه شما زیر فشار تمام لباس‌ها ترق تروق می‌کند، یعنی قطعا در این مورد زیاده‌روی شده است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس