کد خبر 1245351
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
ترامپ نمایه

شبکه آمریکایی در تحلیلی از بخش‌های منتشر شده از چند کتاب درباره روزهای پایانی ترامپ، اوضاع را بسیار بدتر از آنچه نمود داشت، توصیف و به آمریکایی‌ها توصیه کرد در انتخابات بعدی به خطر ترامپ توجه کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در تحلیلی بر مبنای بررسی بخش‌هایی از چند کتاب درباره روزهای پایانی حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، روزهای پایانی حضور وی در قدرت را بسیار بدتر از آنچه تصور می‌شد، توصیف کرده است.

سی‌ان‌ان در این خصوص گزارش داده روزهای پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ به دلیل تلاش اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح وی به خاطر اقدام (و انفعالش) در جریان حمله به کنگره در ششم ژانویه تقریباً هرج و مرج تعریف شده بود. اما حتی در آن روزهای پایانی افسارگسیخته، حسی بود مبنی بر این که بدتر از آنچه قابل رویت بود، پشت درهای بسته می‌گذشت که امکان علنی شدن تا زمان خروج ترامپ از قدرت را نداشت و تازه بعد از کنار رفتن او بود که کنکاش در این خصوص آغاز شد. 

بیشتر بخوانید:

بایدن ترامپ را فردی خودخواه توصیف کرد

طبق این گزارش، در دو کتابی که درباره سال آخر ریاست‌جمهوری ترامپ منتشر شده و کتاب دیگری که قرار است در روزهای آینده به بازار بیاید، در هر سه کتاب نمایی از یک رئیس‌جمهور به تصویر کشیده شده که پر از نفرت است و حتی حاضر نیست محدودیت‌هایی را که روسای‌جمهور پیش از او هنگام حضور در کاخ سفید برای خود تعیین کرده بودند در نظر بگیرد. 

روایت‌هایی که تاکنون از این کتاب‌ها منتشر شده، تصویری ترسناک را ترسیم می‌کند: درخواست ترامپ برای اعدام هر کسی که افشا کرده بود او هنگام تظاهرات جنبش «جان سیاه پوستان با اهمیت است» در خیابان‌های واشنگتن در مه ۲۰۲۰ و در پی قتل جورج فلوید به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید برده شده بود؛ واکنش انفجاری او در شب انتخابات وقتی پیروزی جو بایدن در آریزونا اعلام شد؛ خشم ترامپ از «بیل بار» دادستان کل وقت درباره تقلب انتخاباتی؛ مسابقه فریاد بین ترامپ و ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده بر سر پاسخ مناسب به اعتراضات جنبش جان سیاه‌پوستان با اهمیت است که سراسر آمریکا را در تابستان ۲۰۲۰ در برگرفته بودو بسیاری روایت‌های دیگر که از این کتاب‌ها بیرون آمده و داستان‌های بی‌شمار دیگری که به محض رسیدن دست خوانندگان و خبرنگاران به نسخه‌های چاپی بیرون خواهد آمد. 

به نوشته سی‌ان‌ان، همه این روایت‌ها علاوه بر جنبه خبری، واقعیتی گسترده‌تر را ترسیم می‌کند و آن واقعیت این است که:

** ترامپ در مواجهه با بحران سلامتی عمومی (همه‌گیری کرونا) که یک بار در قرن امکان وقوع آن وجود دارد، نه تنها برخی از اصول را زیر پا گذاشت (آزمایش سریع تشخیصی و ماسک زدن) بلکه به طور فعال برای تضعیف اعتماد عمومی به دکترها، اپیدمیولوژیست‌ها و کارشناسان بهداشت عمومی که برای ایمن نگه داشتن آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند، اقدام کرد. 

** ترامپ نتوانست شکست در انتخابات را بپذیرد و سعی کرد از طریق اختیارات رسمی دولت از جمله وزارت دادگستری شواهدی درباره تقلب انتخاباتی که وجود خارجی نداشت بیایبد. او فضایی ایجاد کرد که در آن تعداد زیادی از آمریکایی‌ها این دروغ بزرگ را درباره انتخابات باور کنند و نه تنها حمله ششم ژانویه را تحریک کرد، بلکه ساعت ها بدون اقدامی تماشگر این حمله بود. 

** ترامپ که در طول مبارزات انتخاباتی بارها گفت که او از زمان «آبراهام لینکلن» بیش از هر رئیس جمهور دیگری به سیاه‌پوستان خدمت کرده، حتی نتوانست بزرگی یا اهداف اعتراضات ضد نژادپرستی را درک کند. او این اعتراضات را چیزی بیشتر از خیزش علیه خودش نمی‌دانست و سعی کرد ارتش را در ایالت‌هایی که بیشترین اعتراضات در آن‌ها در جریان بود، مستقر کند. 

سی‌ان‌ان در نتیجه‌گیری این تحلیل نوشته: این‌ها در مجموع نشان‌دهنده فردی است که برای پست ریاست‌جمهوری کاملاً نامناسب است و این یک بیانیه حزبی نیست بلکه واقعیتی بر اساس تصویر روشنی است که از عملکرد ترامپ در قدرتمندترین پست آمریکا وجود دارد. کسی که با ناتوانی در درک حرمت مقامی که داشت، تهدیدی بود برای از بین بردن این حرمت در دید روسای‌جمهور بعدی آمریکا؛ و مردی که بدون شک خطری جدی برای هر آمریکایی بود چه کسانی که از وی حمایت کردند یا مخالف او بودند. این برداشتی است که باید از این روایت‌ها داشت. این واقعیتی است که در صورت تلاش ترامپ برای پس گرفتن پست ریاست‌جمهوری در انتخابات ۲۰۲۴،  رای دهندگان آمریکایی باید آویزه گوش کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 4
    ترامپ قمارباز ، بی منطق ،خودخواه و مهمتر از همه قاتل و جانی و زنجیری ، باید در دادگاه بین المللی محاکمه علنی بشه . نباید این فرد را به حال خودش رها کنند.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 2
    و امریکا تهدیدی برای همه جهان است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس