رایزنی

در دیدار نماینده سوئد در امور یمن با مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران راه های پایان بخشیدن هر چه سریعتر به فاجعه انسانی در یمن مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «پیتر سمنی بی» نماینده ویژه سوئد در امور یمن امروز دوشنبه ۲۱ تیرماه با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سفیر سوئد در تهران نیز حضور داشت، آخرین تحولات در صحنه های داخلی و خارجی یمن بررسی و در خصوص زمینه های همکاری مشترک ایران و سوئد جهت کمک به حل بحران این کشور و راههای پایان بخشیدن هر چه سریعتر به فاجعه انسانی در یمن، رایزنی و تبادل نظر به عمل آمد.

همچنین آخرین رایزنی‌های اخیر منطقه ای نماینده ویژه سوئد در امور یمن و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در خصوص رفع محاصره علیه مردم یمن، برقراری آتش بس و روند صلح و رفع خطر نشت نفت از نفتکش صافر، محورهای اصلی گفتگوهای خاجی و نماینده سوئد در این دیدار بود.

«حسن ایرلو» سفیر ایران در صنعاء در توئیتی با بیان این‌که ۲ هزار و ۳۰۰ روز از تجاوز سعودی علیه کودکان، زنان، مردم یمن و زیرساخت‌های حیاتی آن می گذرد، نوشت: مردم مظلوم و قهرمان یمن مقاومت را تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس