کد خبر 1244447
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

به گزارش مشرق یک کاربر در توئیتی نوشت: سیستان و بلوچستان، خیلی بزرگ‌تر از چیزی‌ست که تصور می‌کنیم. از جنوب تا شمال استان، بیش از هزار کیلومتر فاصله است!

جغرافیای بدقلقی هم برای ایجاد زیرساخت‌های خدماتی مثل شبکه آب دارد. با همه این حرف‌ها، بزرگ‌ترین مشکل استان در مسئله آب، نه منابع آبی که سوءمدیریت است.

مشکل آب سیستان و بلوچستان ناشی از چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    15 0
    وقتی سه میلیارد متر مکعب آب باران رودخانه های مکران فقط در سال از مرز دریایی یه دریای عمان می ریزد در حالی که شهروندانش در این نقاط از کمترین یا هیچ آب شرب تصفیه شده ای برخوردار نیستند اسمش را باید چه گذاشت
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    10 18
    ممنون که ما رو روشن کردی ماله کش
    • CA ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      3 0
      رو چی ماله کشید؟ این که دقیقا گفت تقصیر مسئولینه!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    9 3
    نتیجه ی 32 سال سرطان اصلاحات.
    • JP ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      8 4
      همتون یه کرباسین
  • DE ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    با این سه میلیارد متر مکعب آب باران رودخانه های مکران میشه در سیستان و بلوچستان با کمک جهاد سازندگی یک شبکه صنعت اب راه انداخت تا همه شهرها و روستاها ابرسانی بشن. انتقال این سه میلیارد متر مکعب با یک خط لوله ابی و یک خط ریلی1000 کیلومتری به بقیه نقاط محروم امکان پذیره. بشرطی که جهاد سازندگی احیاء بشه . جوانان دلسوز و پرتلاش و مومن و فناور و غیر فناور از همه اقشار و ازسراسر کشور در قالب این نهاد انقلابی و مردمی بتونن بیان سرکار و مشکل سیستان در دو سه سال برای همیشه از بین میره. هم لوله ایی ابرسانی ساخته میشه هم جاده ریلی برای انتقال اب به مناطق محروم رو می سازند. کار نشد نداره ، با همت و دلسوزی هرکاری ممکن و انجام شدنیه. بهتره جغرافیا رو بهانه نکنیم. فقط کافی است بخواهیم وهمت بخرج دهیم. انوقت خدا و مردم هردو کمک میکنن که استان سیستان و بلوچستان سبزسبز پراز محصولات کشاورزی و فراورده سازی و صنایع بشه. خوش شانسی جغرافیایی این استان دروازه بزرگ ورود به ابهای بین المللی و همه کشورهای شرق و غرب اسیاست و کلا دنیا از طریق بندر چهار بهار و مرزهای شرقی با همسایگان شرقی ایران هستش. بااین خوش شانسی جغرافیایی میشه دراین استان با رفع مشکل اب برای چند میلیون جوان کار درست کرد. راهکار دوم کشیدن ابراه از دریای عمان و شیرین کردن اب بشکل تبخیری هست که خراسان جنوبی و قسمت جنوب سیستان و بلوچستان کاملا با این اب شیرین تبخیر شده میتونن بزرگترین محصولات گلخانه ایی ایران رو مثل اسپانیا تولید کنند.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    برای من قابل حل نیست پس این دولت عریض و طویل چیکاره است آن جهاد سازندگی برای اول انقلاب بود چون تشکیلات بهم ریخته بود بعد از چهل سال باز هم بجای این کارها قانونی تصویب بشه تا ریس متخلف را از پاستور پرت کنه وسط خیابان فامیل بازی را جمع کنند اون رفته دختر اونو گرفته پسر اون رفته دختر دایی اونو گرفته آخرش میشه این بیایم به جوانی که الان باید برای فردای کشور کار مفید بکنه بگیم برو فلان روستا برا خدا بیل بزن تا بچه های دولت در مدارس خارج کیف کنن عیسی بدین خود موسی بدین خود تو از درسو تلاشت موندی که موندی خدا خیرت بده
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    40 سال سوء مدیریت ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس