کد خبر 1244407
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
نیاز مصرف برق تهران به بالای ۱۱۵۰۰ مگاوات می‌رسد

مدیر امور دیسپاچینگ برق منطقه‌ای تهران گفت: حداکثر نیاز مصرف شبکه تهران تا پایان هفته جاری به بالای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت نیرو ، "حسن عبدالرضائی" در همین زمینه اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده و هماهنگی­‌های صورت گرفته با واحد پیش‌بینی بار دیسپاچینگ ملی، حداکثر نیاز مصرف شبکه تهران در هفته جاری از روز شنبه ۱۹ تیر تا روز جمعه ۲۶ این ماه بالای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تحلیل نقشه‌های سازمان هواشناسی طی روزهای آینده و اینکه در اکثر مناطق کشور و سه استان تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران (قم، تهران و البرز) روزهای گرمی را پیش رو داریم، ادامه داد: از مهمترین دلایل این میزان افزایش مصرف، ناهنجاری دمایی است و در این شرایط شاهد افزایش یکباره و شدید دما درهمه نقاط کشور هستیم که باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در کنار استفاده از سایر وسایل برقی می‌شود.

وی در پایان از مشترکان حوزه تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در خواست کرد با استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده حداکثری از نور خورشید به عنوان راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق، همکاری بیشتر خود را با صنعت برق ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس