کد خبر 1244222
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۱|برنت ۷۵ دلار و ۵۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با ۴ سنت کاهش به ۷۵ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که بن بستن در گفت وگوهای میان تولیدکنندگان عضو گروه اوپک پلاس بر سر افزایش تولید نفت سبب شده تا میزان عرضه همچنان محدود باقی بماند، علیرغم نگرانی ها در مورد تاثیر بحران کرونا بر اقتصاد جهانی قیمت نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت و در بالای ۷۵ دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با ۴ سنت کاهش به ۷۵ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آگوست هم امروز با یک سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۵۷ سنت رسید.

هفته گذشته پس از آنکه گروه متشکل از اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس نتوانست به توافقی بر سر افزایش تولید از ماه آگوست دست یابد، قیمت نفت شاهد افت بود. امارات در نشست هفته پیش پیشنهاد تمدید ۸ ماهه محدودیت های تولید را رد کرده بود.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «احساس عدم قطعیت و بلاتکلیفی پس از بن بست در گفت وگوهای اوپک پلاس بازار را تحت تاثیر قرار داده است... در صورت عدم دستیابی به یک توافق مرضی الطرفین، سطح فعلی تولید تداوم خواهد یافت و با توجه به احتمال تقویت تقاضا ممکن است بازار با کمبود نفت مواجه شود.»

در واکنش به افزایش قیمت ها، شرکت های انرژی آمریکایی برای دومین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را افزایش داده اند. با این وجود، وزرای دارایی کشورهای عضو گروه ۲۰ روز شنبه هشدار دادند که گسترش سویه جدید ویروس کرونا و دسترسی نابرابر به واکسن در نقاط مختلف جهان روند ترمیم اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

بر اساس آمارهای موجود میزان شیوع ویروس کرونا در ۶۹ کشور جهان رو به افزایش است و آمارهای روزانه که از اواخر ماه جولای افزایشی شده اکنون به ۴۷۸ هزار نفر می رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس