کد خبر 1244160
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ‌ک‌ک» دراستان دهوک - کراپ‌شده

نیروی هوایی ترکیه در ماموریتی اهداف گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در کردستان عراق را بمباران کرد.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های ترکیه روز یکشنبه مناطق محل استقرار تروریست‌های «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) را در شمال استان «دهوک» در اقلیم کردستان عراق بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری «شفق» منابع محلی گفتند  که هواپیماهای جنگی ترکیه یکشنبه کوهستان «قره» در منطقه «عمادیه» را بمباران کردند.

در اوایل صبح یکشنبه به وقت محلی نیز هواپیماهای جنگی ترکیه کوه «کورزار» را در منطقه «شلادزه» در استان دهوک بمباران کردند. یک منبع امنیتی گفت که نیروی هوایی ترکیه به مقرهای «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در منطقه عمادیه حمله کرد.

منابع محلی و رسانه‌ای از تلفات احتمالی وارد شده بر تروریست‌های پ‌ک‌ک یا ساکنان منطقه هیچ گزارشی منتشر نکرده‌اند.

حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ‌ک‌ک» دراستان دهوک

ارتش ترکیه عملیات کنونی خود را در «دهوک» در ۲۴ آوریل (شنبه ۴ اردیبهشت) آغاز کرده و مدعی است که این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار می‌دهد، با این حال روستاییان در منطقه از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند.

گفته می‌شود در نتیجه حملات هوایی ترکیه در یک ماه گذشته به شمال عراق درمجموع ۴۷ روستا در کردستان عراق خالی از سکنه شده‌اند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    8 3
    اینقدر دلبری نکن ترکیه لعنتی با هر شلیک شما شاید چن نفر تروریست تو عراق بمیره ولی اینجا خیلیا افسردگی مزمن میگیرن میرن تو کمای روحی
    • عباس IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 4
      یه جمله از مادر عروس
  • CA ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 11
    عراق تهدید کرد اگه همچنان جلوی اب عراق رو بگیره شکایت خواهد کرد
    • CA ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      5 0
      مشرق برای چی نام کشور رو سانسور کردی
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 19
    مرگ بر ترکیه حامی داعش و پ ک ک
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    8 1
    در این ۳۵ سال عملکرد دولتهای عراق برای سرکوب پ ک ک و پژاک چی بوده؟ وقتی یکی نتونه یا نخواد جلوی حملات از کشور خودشو بگیره نمی تونه از کشورهای هدف انتظار داشته باشه هیچ کاری نکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس