عملیات

وزارت دفاع ترکیه از عملیات نظامی با پشتیبانی هوایی علیه مواضع تروریست‌های پ‌ک‌ک در کردستان عراق خبر داد.

 به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه از تداوم حملات در شمال عراق علیه مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» و کشته شدن شماری از اعضای این گروه خبر داد.

 به نوشته روزنامه «دیلی صباح» به نقل از وزارت دفاع ترکیه، دست‌کم پنج تروریست پ‌ک‌ک در شمال عراق در عملیاتی با پشتیبانی هوایی کشته شدند. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور به طور مشترک این عملیات را در منطقه «گارا» انجام دادند.

ترکیه مدعی است که شمال عراق مکان بسیاری از مخفیگاه‌ها و پایگاه‌های تروریستهای پ‌ک‌ک است و این افرارد از آن منطقه به ترکیه حمله می‌کنند. ارتش ترکیه به طور مرتب عملیات مرزی را در شمال عراق انجام م‌ دهد. ترکیه مدتهاست که تاکید می‌کند تهدیدهای تروریستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نخواهد کرد.

گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

وبگاه «احوال» نیز روز یکشنبه نوشت، در نتیجه حملات هوایی ترکیه در ۳۷ روز گذشته به شمال عراق درمجموع ۴۷ روستا در کردستان عراق خالی از سکنه شده‌اند. این وبگاه  به نقل از نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) نوشت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

این در حالی است که در روزهای اخیر حملات هوایی ترکیه بر روی یک تپه راهبردی در «متینا» متمرکز شده  و شهرک‌های غیرنظامی نیز هدف حمله قرار گرفته اند. این گزارش حاکیست، حدود ۱۸۵ کیلومتر مربع از درختان میوه در متینا سوزانده شده، گله‌های دام متعلق به روستاییان کرد عراق از بین رفته و زمین‌های زراعی آتش زده شده‌اند.

ترکیه عملیات کنونی خود را در «دهوک» در ۲۴ آوریل (شنبه ۴ اردیبهشت) آغاز کرده و مدعی است  این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) را هدف قرار می‌دهد، با این حال روستاییان در منطقه از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس