استرالیا

در حالی که هنوز پرونده جنایات نظامیان استرالیایی باز است، وزیر دفاع این کشور از احتمال بازگشت نظامیان استرالیایی به افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، «پیتر داتن» وزیر دفاع استرالیا پس از بازگرداندن ۶ نظامی باقیمانده این کشور از افغانستان گفت که کانبرا آماده است در صورت نیاز و برای جلوگیری از تهدیدات تروریستی بار دیگر به افغانستان نیرو اعزام کند.

به گزارش «ساندی مورنینگ هرالد»، وزیر دفاع استرالیا اظهارداشت که درصورت و زمانی که مأموریت جدیدی در خدمت منافع ملی استرالیا یا منافع متحدان آن مانند آمریکا آغاز شود، استرالیا ممکن است نیروهایش را برای مشارکت در چنین ماموریتی اعزام کند.

این رسانه استرالیایی افزود که در ماه‌های اخیر شمار نظامیان این کشور در افغانستان به ۸۰ نفر کاهش یافته بود و امروز (یکشنبه ۲۰ تیر) وزیر دفاع استرالیا خروج کامل از افغانستان را تایید کرد.

براساس آمارهای رسمی، تاکنون ۴۱ نظامی استرالیایی در حدود دو دهه حضور در افغانستان کشته شدند و طی این سال‌ها حدود ۳۹ هزار نظامی این کشور بطور چرخشی به افغانستان اعزام شدند.

داتن با بر شمردن سناریوهای ممکن برای اقدام نظامی گفت که تهدید تروریسم هنوز از بین نرفته و ممکن است در آینده نیاز به اعزام نیروهای بیشتر شود.

خبرگزاری دولتی استرالیا «ای. بی. سی» پیش از این فاش کرده بود که نیروهای استرالیایی در جنوب افغانستان علاوه بر ارتکاب جنایت، رفتار متعصبانه نیز داشته‌اند.

به گفته این شبکه تلویزیونی همچنین در گزارشی اعلام کرده بود؛ یک اسیر افغان نیز بدلیل این که هواپیما ظرفیت انتقال ۶ نفر را بیشتر نداشت، توسط نظامی استرالیایی کشته شد.

یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۱۲ که با نظامیان استرالیایی در عملیات‌های مشترک حضور داشت، این حادثه را فاش کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس