کد خبر 1243665
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

به گزارش مشرق یک کاربر در توئیتی نوشت: ویل دورانت معتقد است نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته‌ است که می‌توان ایران را منشاء اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست.

(ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج۲، ص۷۸ و برتراند راسل، زناشوئی و اخلاق، ص۱۳۵)

قابل توجه کسایی که حجاب را صرفا از اسلام میدونن

اسلام حجاب رو آورد به ایران؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    29 20
    بله حجاب در ایران از دوران ایران باستان بوده ولی گشت ارشاد و بگیر و ببند بابت نوع پوشش وجود نداشته که در این چهل سال تجربه کردیم !!! ..
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      6 13
      پوشش اسلامی بخشی از قانون جمهوری اسلامیه و همه جای دنیا رعایت قانون الزامیه وقتی عده ای عادت به بی قانونی دارند باید برخورد بشه
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      9 5
      پوشش اسلامی به هیچ عنوان قرار نبود در قانون و قاموس جامعه به زور جا شود متاسفانه این اقدام برخی تندرو ها در اوایل انقلاب یکی از ضربه های اساسی به بدنه اجتماعی جامعه رو وارد کرد حجاب اجباری فقط باعث بد نمایی شدن حجاب واقعی زنان مسلمان شده است
    • AU ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      4 3
      سلام.اتفاقا روشنفکرهای بی مالیت و ترسو! هم بعد از انقلاب اومدن! وگرنه زمان شاه! که سوراخ موش ها قایم بودن!. به هر حال دستورات دینه. و امام خمینی با افتخار خود حجاب اسلامی رو اوردن و قانون کردن.درود ویژه برشون باد. (* هرچند کج فهمی در برخورد با پوشش بوده،ولی اصل کار بسیار عالی و درست بوده) . حالا شما بگو زمان شاه کجا بودی! بگوی روشنفکرهای چون شما چقدر علیه شاه کار میکردید! .. چون کشته دادید! .. طنز تاریخی ها! .. اگر اون مردان با خدا و درستکار نبودن و انقلاب نکرده بودن! و به جنگ نرفت بودن،که الان معلوم نبود! برای کی داشتید نوکری میکردید ...!
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    10 26
    الان نه ۱۴۰۰ سال پیشه نه ۲۵۰۰ سال نه ۷۰۰۰ سال پیش و باید مطابق عصر خودمان زندگی کنیم نه خلاف جهت مردم جهان
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      19 8
      احکام دین با جهت مردم جهان!! جهت یابی نمیکنه. دین خودش برای جهت دادن اومده
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      5 1
      مردم جهان؟مشکل شما هم همینه اول مطابق عقل این پوشش ها الان فوق العاده تحریک کنده هست چرا چون غرب فرهنگش داخل بردگی جنسی زن هست نه فقط بین مردم برید ببنید ستارگانشون در جشواره هایشون از تجاوز چی می گن سرچ کنید همین امسال در جشواره کن که همه بهت زده از شجاعت اون زن برای بیان در این مکان جلوی دوربین ها که به جهان مخابره می شه پس مشکل شما اینه بجای پشت سر اخلاق و عقلانیت می گید باید همرنگ جماعت بشیم حتی به غلط دوم اگر در باستان ایران ابر قدرت و الگو جهان به عنوان اولین امپراطوری با نیم جمعیت اون موقع شدیم بخاطر این بود بجای فرهنگ غلط قدرت های دیگه رو بپذیریم خودمون ساختیم همین استقلال که کشور و مردم رو قطب قدرت یا سر سپرده می کنه استقلال در همه موارد نیاز زندگی ما بخصوص مهمترین اون فرهنگی که از لباس شروع می شه تا حتی رفتار فردی خیلی مهمه همین آمریکا رو کرد ابرقدرت که حتی شما با این تمدن بالاتر از اون الان دوست داری مثل اونا زندگی کنین ولی کسی که میهن دوست باشه با این عقبه تاریخی این کار رو نمی کنه.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      10 6
      مطابق عصر خودمان یعنی ازدواج با حیوانات و همجنس بازی و روسپیگری؟ شما هر جوری دوست داری زندگی کن ولی تو اون مملکتی که اینا رو برات آزاد گذاشته نه تو جمهوری اسلامی!
    • DE ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      7 4
      عفت و باحیا بودن عصر و زمان نمی شناسه. گول این ماهواره های هرجایی رو نخورید!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      7 3
      فردا پس فردا شاید مردم جهان بعد از آزادی ازدواج همجنسبازان آزادی ازدواج با خواهر مادر رو کلید زدن که البته همین الانش دارن توی فرانسه مقدماتش رو فراهم میکنن. تو دوست داری مثل مردم جهان زندگی کنی برو همون فرانسه پناهندگی بگیر یه فروهر هم خالکوبی کن روی بازوت و با افتخار توالت بشور یه نونی بندازن جلوت. کسی مجبورت نکرده ایران زندگی کنی.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 10
    شعر نگو مومن.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    12 13
    حجاب چیز بدی نیست حجاب اجباریه که بده من حجاب نمیخوام داشته باشم عاخه به تو چه اگه نمیترسین بذارین برا رفراندوم
    • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      10 8
      شما غلط کردی.... چطور درباره که رضا پالونی به زور حجاب را از سر زنان بر می‌داشت هرگونه صدای مخالفی را در گلو خفه میکرد، خفه خون گرفتید!!!! چقدر از زنان راستین این مرز و بوم به دست جلادان رضا پالونی به شهادت رسیدند . اما حالا حکومت اسلامی و حجاب رسمیت داره، همینه که هست
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      8 3
      تو اگه مسلمان نیستی، بگو مسلمان نیستم. معنی نداره که بگی مسلمانم ولی حجاب نمیخام!
    • DE ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      3 1
      در آلمان آزادی اینو نداریم با اینکه اعتقاد ایمانی داریم روسری داشته باشیم. زیرا از طرف مردم متعصب مسیحی مورد حمله وتهدید قرار می گیریم و راست های ادمکش و خشونت گرا از همه بدترکه چه بلایی سرمسلمان ها نمیارن. البته همیشه خدا هوا بارانی و سرد هست شال و کلاه و بارانی می پوشیم. هوای سرد اینجا نعمتیه که حداقل به این شکل پوشیده و متین بتونیم بریم بیرون. بارها خانه مسلمانان رو این راست های ادمکش و اوباش به اتش کشیدند و کل خانواده مادر و بچه هاش تو اتیش ذغال شدند. زمان شاه منحوس تا دلتون بخواد بی حجابی وبی عفتی بازارش رو داغ کردند ولی اونقدر چندش اور بود که اکثریت مردم مومن ایران پس اش زدن ، زیرا چه فسادهای وحشتناکی که تولید نشد، چه تجاوزات جنسی وکودکان نامشروع ....! چه طلاق ها ودعوا وجنجال ها که خانواده ها رو از هم نپاشوند.بعضی ازمردها چنان هوایی می شدند وزن بیچارشون روبه باد کتک می گرفتند. مشروب خورهازن و بجه هاشون روکباب میکردند. بانوان محترم ایرانی خدا رو شکر بی عفتی های زمان شاه از بین رفته! ناشکری نفرمائید. یک شال تا نصف سرتون میاندازید خیلی عمل شقیه؟ اگر این عفت وحیا رو نداشته باشید هزاران بلا این دنیا و اون دنیا دامنگیر ادم میشه. مقدمه گناه روفراهم کردن هنر نیست ! صلاح خویش خسروان دانند! حداقل یک دور کتاب حجاب استاد مطهری رو مطالعه ای بفرمائید. خیلی زیباست حجاب رو قلبا با تمام وجود قبول کنیدتا شیطان هرگز جرات نکنه به قلب ،مغز و بدنتون نفوذ کنه تا شرمنده خدا نباشید . همین نیمچه حجاب باور بفرمائید بهتر از بی حجابیه. اگر باور ندارید برید از قدیمی ها بپرسید ، زمان شاه منحوس ایران برای زن های شاغل و زن های خانه دار چه جهنمی بود. تصور تکرار چنان جهنمی تن هرادمی رو به لرزه میندازه!
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      9 2
      کی گفته هر چی تو دوست نداری باید رفراندوم بذارن؟ الان 70 درصد مردم دوست دارن دوربین های کنترل سرعت و چراغ قرمز جمع بشن. 80 درصد هم دوست ندارن یک قرون مالیت بدن. مگه قراره دولت و حکومت به حرف امثال شما قانون تصویب کن؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      2 7
      کاربر ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ساکت باش وگرنه ساکتت میکنن مردم
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    15 3
    به لطف سریال های کشور دوست و برادر ترکیه در حال حاضر به وضعیتی رسیدیم که میتونیم به آمریکا و اروپاهم تهاجم فرهنگی کنیم. مملکت به روزی افتاده که دخترامون از 12-13 سالگی دغدغه ای جز به قول خودشون " کراش و رل زدن" ندارن در حالی که حتی توی آمریکاهم دخترا به ندرت زیر 17-18 سال ارتباطی با جنس مخالف برقرار میکنن. وای به مسئولین نادان که از مملکت غافلن و تنها دغدغشون دستبوسی از آمریکاست.
  • راحیل IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 1
    به لطف سینمای کشور و فضای مجازی و تبلیغات سلبریتی ها دیگه حجابی برای کشور نخواهد ماند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    3 1
    خداوند به پوشش فرمان می دهد و شیطان به برهنگی دعوت می کند. در پوشش امنیت و عقلانیت هست در برهنگی نیست.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 1
    ایرانی ها قبل از اسلام حجاب داشتن در واقع این عرب جاهلی بود که حجاب نداشت و الان هم مقید به حجاب نیست
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    3 2
    والله به نظر من حجاب رو ازاد کنید راحت ترین شما الان ببین اینا با حجاب های عجیب غریبشون بیشتر مردم رو تحریک می کنند تا مردم کشور های اروپایی هزار جاشو انداخته بیرون یه شال ده سانتی رو سرش که گوش و یقه و همه جاش بیرونه خوب بگو همونو برداره این کارا چیه هرکی
    • AU ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      1 0
      سلام.اونا دغدغه اشون این چیزا نیست! شما چه ساده ای! (فراتر از این حرفاست)نمی خوان خدا و دین باشه،باهش مشکل دارن..!(باقی احکام هم به ترتیبت باید کنار گذاشته طبق نیت ها این افراد) یه پولدار دوست داره همه ثروت دنیا رو داشته باشه! یک شخصی هم که به خودش فکر میکنه،دوست داره،همه دنیا نوکرش باشن!(اگر مرد باشه،دوست داره همه زن های دنیا،همسرش بشن!) اصلا خود همین که نمی خواد حجاب داشته باشه،یعنی شروع دیکتاتوری!. مسائل شهوانی بخصوص همون مسئله،چیزی که بدون .. ! هم خودش در حال فوران هست! این افراد با این بی لباسی ها و بی پوشی میخوان ان را به مرض جنون برسون! که رسوندن هم البته. منتی دستورات دین رو نمیشه کنار گذاشت،حالا اسمان بره زمین و زمین بره اسمان!. اونا مشکلشون بیشتر با احکام خداست. نه با بنده اش! فراموش نکنید در قران چقدر علیه حضرت محمد صحبت میشد(توسط دشمناش) در حالی که یک پیامبر زیر نظر خدا بوده! .. اما اونا به اون هم رحم نمی کردن! اتفاق بیشتر از همه ضدش صحبت کردن و میکن(تا به امروز) دیگه چه برسه به ما. پس اصل مسئله چیز دیگه ..! گناه و چشمک زدن گناه برشون .. سرکشی و نوکر کردن مردم و ... (درست مثل محمد رضا ،رضا شاه خبیث! شایدم بدتر از اونا)
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    7 0
    به نظرم برید چندتا از این کلیپهایی که پورن استارهای زن از وضعیتشون صحبت کردند ببینید بعد در مورد این استراتژی فوق العاده اسلام نظر بدید. یکیشون می گفت اول دخترای کم سن و سال رو که (با بد پوششی ) در دسترس هستند اغفال می کنند(معمولا مردهای 30 تا 40 ساله) و بعد وارد این صنعت می کنند و باقی ماجرا ، خودش 6 مورد سقط جنین تجربه کرده بود و ... وقتی این رو آدم می بینه و هزاران زنی که در این باتلاق می افتند و راه برگشتی ندارند، در این ظلم آشکار می مونه که می شد با رعایت یک دستور العمل جلوش رو گرفت. اونوقت بعضی ها می گن چرا قانون شده، خاک بر سر منحرفتون که مطمئنم این افراد خودشون منتفع از این موضوع هستند مگر که دوست داره ناموسش تحقیر بشه از سوی مرد اجنبی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس