عربستان

عربستان سعودی در حال تامین مالی یک پلتفرم خبری دیجیتال است و با استخدام کارشناسان رسانه‌ای مستقر در آمریکا قصد دارد فشار بر کاخ سفید و کنگره را تشدید کند.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، پروژه لابی گری جدید عربستان سعودی که تاکنون رسما اعلام نشده است، شامل تامین مالی یک پلتفرم خبری دیجیتال است که با اجیر کردن کارشناسان رسانه ای مستقر در آمریکا قصد تشدید فشار سیاسی بر کنگره و کاخ سفید را دارد.

بر اساس این گزارش شبکه سی ان بی سی اعلام کرد: پروژه جدید لابی گری از سوی شرکت سرمایه گذاری و توسعه تکنولوژی عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی می شود.

این گزارش افزود: عربستان سعودی در حال استخدام خبرنگاران، روزنامه نگاران و مفسران سیاسی است که پیش از این سابقه فعالیت در شبکه های فاکس نیوز، الجزیره، ان بی سی نیوز را داشته اند.

این تحولات در حالی است که پادشاهی سعودی قصد افزایش نفوذ بر دولت جو بایدن و کنگره جدید آمریکا را پس از پایان کار دولت ترامپ دارد. روابط واشنگتن و ریاض که در زمان دولت ترامپ کاملا دوستانه و گرم بود، پس از به قدرت رسیدن بایدن با تنش روبرو شده است.

این تحولات در شرایطی است که تقریبا سه سال از قتل هولناک جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد واشنگتن پست گذشته است.

گزارش اخیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با عملیات ترور خاشقجی موافقت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    درسته بن سلمان دشمنه ولی باید قبول کنیم هوشش خیلی بالاست. این بن سلمان از اون پدرسوخته های 7خط روزگاره مشخصه ژن مشترک با یهودی های موزمار زیاد داره. ببینید همین عربستان سعودی با شبکه اینترنشنالش چطوری داره مغز مردم رو شستشو میده و زده رو دست بی بی سی و ملکه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس