اروپا

نشریه «دوچ پرس آگنتور» از برنامه اتحادیه اروپا برای تاسیس نهادی جدید برای رصد فعالیت‌های پولشویی و مبارزه به آنها خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی صباح، نشریه «دوچ پرس آگنتور» از برنامه اتحادیه اروپا برای تاسیس نهادی جدید برای رصد فعالیت‌های پولشویی و مبارزه به آنها خبر داد.

بر اساس این گزارش، این نشریه اروپایی همچنین اعلام کرده که بر اساس اسناد موجود، قرار است کلیه کشورها، اشخاص و سازمان‌هایی که مقررات و قوانین اتحادیه اروپا را نقض می‌کنند، را مورد تعقیب قانونی و تحریم قرار دهد.

همچنین گفته می شود این نهاد ناظر قرار است با مراجع مالی ملی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا همکاری نزدیک داشته و به آنها کمک کند تا مقررات وضع شده در اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با پولشویی را در کشورهای خود به اجرا در آورند.

لازم به ذکر است پیشتر نیز اعلام شده بود که اتحادیه اروپا قرار است اقدام به تاسیس نهادی برای نظارت بر تراکنش‌های بیش از ۱۰ هزار یورو کند. بنا به ادعای دیوان محاسبات اروپا، سالانه میلیاردها یورو پول حاصل از تخلفات مالی وارد سیستم اقتصاد این اتحادیه می‌شود.

این در حالیست که پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) ارزش این تراکنش‌های مالی مبهم رقمی بیش از صدها میلیارد دلار در اقتصاد قاره سبز نقش دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اروپا آماده راه اندازی نهادی برای مبارزه با پولشویی است. زحمت میکشن. اروپا بایست نهادی برای مبارزه با دخالت در امور کشورهای دیگر و فروختن اسلحه و ایجاد جنگ در کشورهای دیگر و ساختن ستون پنجم در کشورهای دیگر - همه اش توسط اروپا - چنین نهادی راه اندازی کیند .درحقیت اروپا بایستی دست خود را قطع کند.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    عجب ... اینا مگه اف ای تی اف ندارند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس