کد خبر 1243576
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
امیری

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه منتقدان منصف باشند، گفت: کجا نگاه دولت به خارج و برجام بود؟

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری در نشست عصر امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از جدیت مدیران در جهت توسعه استان قدردانی کرد و گفت: کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف با تهدیداتی مواجه بود که مهمترین آن تهدیدهای حوزه اقتصادی بوده است. تحریم‌ها در راستای آسیب به اقتصاد کشور بود و کشوری که اقتصادش آسیب می‌بیند به جهت ثبات سیاسی و استقلال اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید اروپایی‌ها و سازمان‌ ملل به بهانه انرژی هسته‌ای قطعنامه متعددی علیه ایران صادر کردند که عمده اهداف قطعنامه‌ها مباحث اقتصادی بود. وقتی می‌گویند نمی‌گذاریم نفت صادر کنید، کشتی‌های حامل کالا به طرف ایران بیاید و برای صادرات و واردات محدودیت تعیین می‌کنند همه این محدودیت‌ها و تحریم‌ها موجب کوچک شدن سفره مردم، فقر و فلاکت و از بین بردن اشتغال شد.

وی با اشاره به طرح موضوع اقتصاد  مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: ترامپ شدیدترین تهدیدها و تحریم‌ها را علیه ما انجام داد، تنگناها را  اضافه کرد و به نحوی اقتصادی ایران را مورد تهدید قرار داد که سایر کشورها با  بانک‌ها و موسسات مالی ما ارتباط نداشته باشند، آمریکایی‌ها حتی با برخی سرویس اطلاعاتی کارهای مشترک برای رصد ساعاتی ایران انجام دادند و گفتند ایران حتما دچار فروپاشی می‌شود اما به لطف خدا و رهبری مقام معظم رهبری و استقامت مردم خواب آشفته دشمنان تعبیر نشد.

امیری با بیان اینکه اداره کشور در چند سال تشدید تحریم‌ها چیزی شبیه معجزه بود، افزود: در این شرایط سخت، علی‌رغم گرانی کالاهای اساسی اما با کمبودی مواجه نبودیم، حقوق‌ها پرداخت شد. پروژه‌های آب و خاک عظیمی در غرب کشور راه‌اندازی شد، پروژه بید بلند یکی از بزرگترین پروژه‌های خاورمیانه بود که به نتیجه رسید و رئیس جمهور و هیات دولت با همه محدودیت‌ها هر هفته پروژه افتتاح می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات، توسعه کشور متوقف نشد با اشاره  به یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارمندان با همه محدودیت‌ها، گفت: گاهی کم لطفی می‌کنند که دولت نگاهش به بیرون و برجام بود من در جایگاه قاضی می‌گویم این حرف ظلم به تک تک مدیران دولت است.

امیری بیان کرد: دولت ۲۴ نفری که پشت میز می نشینند نیست بلکه خدمت‌گزاران در پایین ترین سطوح هم دولت است. کدام یک از شما مدیران در این استان نگاهتان به بیرون است؟

وی تصریح کرد: این سخن، سخن نادرست و غیرمنصفانه‌ای است که دولت همه کارهایش را تعطیل کرد و نگاهش به بیرون بود. در بحث‌هایی که در دولت بود موارد کمی پیش پیش می‌آمد به بیرون توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد : با همه مدیریت خیلی خوبی که استانداران داشتند هر ماه و هر هفته پروژه خوبی در استان‌ها به نتیجه می رسید، نمونه آن افزایش ۵ برابری بزرگراه در همین کهگیلویه و بویراحمد است.

امیری خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید تمام تمرکز و نگاهش به داخل و محقق شدن اقتصاد مقاومتی است. توصیه می‌کنم کسانی که اظهار نظر می‌کنند منصفانه به اظهار نظر بپردازند.

وی با بیان اینکه بدون وابستگی به نفت کشور اداره شده است، گفت: در اقتصاد مقاومتی گام‌های اساسی برداشته شد. در هفته پایانی دولت تا ساعات آخر که دولت سیزدهم سر کار بیاید مانند روزهای اول کار خواهیم کرد.

امیری در پایان از پیگیری طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هیات دولت خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    فکرکردی همه مثل شمان؟
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    برو بابا چه اداره ای اسم این اداره نبود بیچاره شدیم خودرو عملا از زندگی مردم حذف شد
  • علی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    از این جهت معجزه بوده که دولت وتمام دارو دسته اش سعی کردند 80 ملیون ایرانی را بکشند ونابود کنند اما تا حا لا موفق نشدند واینکه تعداد زیادی هنوز فقط زنده اند ونفس می کشند بزرگترین معجزه است. دلار از 3000 به 32000، پراید7ملیونی را120 ملیون، بنزين 3000 تومانی وتورم چند صد درصدی..... اللهم عجل لولیک الفرج، اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    ازش انتظاری نیست
  • احمد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    آقای امیری در این 8 سال همانند سایر اعضای هیات دولت یا ایران نبوده و یا خواب تشریف داشتند!!
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اصلاً لیلی زن بود یا مرد بود؟!
  • ایرانی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    ازآنجایی که آقای روحانی گفت باید کدخدا رو دید
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    آنجا که اختیارات عراقچی کم و بوروکراسی مجلس زیاد بود.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    آنجا که ظاهراً از هول حلیم لغو بالمره ی تحریم ها، عمداً ... به غرب اعتماد کرد و کل تعهدات هسته ای خود را بالمره انجام داد و ملت فریب خورده را بالمره در دیگ سوزان برجام انداخت و به ریش آن ها خندید و خودش را به نفهمی زد و تقصیرها را گردن ترامپ انداخت.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    کدوم اداره. کدوم مدیریت. پول چاپ کرده مملکتو چرخونده. اینو همه بلدن
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اتفاقا راحت ترین دوران اداره کشور همین 8 سالی بودکه با دروغ وریا و سو استفاده از پول و اعتماد مردم به دولت هزار ان میلیارد تومان پول بیزبان مردم چه از بورس چه از ارز جهانگیری 4200 وچه از جریمه های خودرویی ملیاردی زمان کرونا و مالیاتهای سنگین ووو که همه به لطف دولت آقای روحانی بود و بر این ملت تحمیل شد.این دولت روحانی تازه از دولت بعد هم مایه گزاشته و دولت بعدی هم تا سالها باید بدهی دولت روحانی رو پرداخت کنه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    مدیریت اقای روحانی در 8 سال گذشته فاجعه و بلا و مصیبت برای مردم بود . الان حتی دوستان و هم فکرهای اقای روحانی هم اعتراف میکنند که حد اقل 70 در صد مشکلات اقتصادی و معیشتی کشود هیچ ربطی به تحریمها و عدم ارتباط ایران و امریکا ندارد . اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای هم بعد از 8 سال معطلی و حیله گری امریکا خودشان میگویند " برجام تقریبا یعنی هیچ " !
  • ناشناس IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    خب راست میگه...نگاه به خارج نبود!!نگاه به جیب مردم بود که چطوری میشه خالی و خالی تر بشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس